Hírek

2017. január 17. kedd, 06:34

Fizet a légzsákbotrány felelőse

A Takata japán cég elismerte bűnösségét az általa gyártott, világszerte legalább 16 emberéletet is követelő hibás légzsákokért és kompenzációt fizet.

Az ügyben eljáró amerikai detroiti ügyészség közleménye szerint a Takata egy hónapon belül 25 millió dollár büntető bírságot fizet, továbbá 150 millió dollárt a meghibásodott légzsákok okozta személyi sérülések elszenvedőinek, illetve az áldozatok hozzátartozóinak, és egy éve van arra, hogy 850 millió dollárt utaljon át a gépjárműgyártóknak az autók visszahívásából eredő kompenzációra.

Honda CR-V

A Takata autógyártó partnerei – többek között a General Motors, a Chrysler, a Ford, a Honda, a Toyota, a Mazda, a Nissan, a Mitsubishi és BMW – szerte a világon mintegy százmillió autót hívtak vissza a hibás légzsákok miatt. Ebből csak az Egyesült Államokban eddig 69 milliót. A légzsákok felülvizsgálatára azért van szükség, mert előfordult, hogy a légzsákok nem fújódtak fel, vagy rosszul nyíltak ki és emiatt elszakadtak, de olyan esetekről is tudni, hogy a légzsákokat felfújó pirotechnikai eszköz robbanótöltete idővel nedvességgel szívta meg magát, ami instabillá tette a vegyületet, az eredetileg tervezettnél nagyobb erejű, repeszképző robbanást okozva.

A detroiti ügyészség közleménye szerint a Takata több vezetője 2000 óta hamis, manipulált adatokkal vezette meg a járműgyártókat. Az ügyészség a Takata három, japán állampolgárságú vezetőjét név szerint megvádolta az ügy elkövetésében, akik 2015 óta azonban már nem állnak a cég alkalmazásában. A légzsákok meghibásodása miatt globálisan 16-an, az Egyesült Államokban 11-en meghaltak és összesen mintegy 180-an megsérültek.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A Renault Trucks 2021 évi fejlesztései

Változik a dizájn, megújul a kormányoszlop, az ülések, és...

Haszonjárműként kapható újra a Suzuki Jimny

2020-ban a szigorodó európai károsanyag-kibocsátási szabályozás miatt a japán...

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás