Újautó

2016. december 12. hétfő, 05:09

Résre hajló - Tesztnapló: Hyundai Elantra 1.6 CRDi Executive aut.

Dízelmotorral és automatával próbáltuk a felfrissített Elantrát.

A fazonra ötajtós karosszéria valójában klasszikus limuzin, az olcsó négyajtósok és az alsó közép derékhada közé céloz vele a Hyundai, de a dízel nem olcsó.

01

Karosszéria, utastér

A lemezek szűk illesztései egyenletesek, de a karosszériáról teljesen hiányzik a koccanásvédelem. Az ajtók kellően tágra nyílnak, finoman csukódnak. A beszállás előre kényelmes, hátra az erősen lejtő tetőív miatt körülményes. A kilátást elöl az A-oszlopok vaskos alsó része rontja, hátra és átlósan az emelkedő övvonal és a széles C-oszlopok miatt szinte semmit sem látni. Az állítható magasságú, az ülőlapnál a combot jól alátámasztó, nem tolakodó oldaltartású, deréktámaszos vezetőülés hosszú távon is kényelmes, minden irányban sokat mozog, így a négy irányban állítható kormányoszloppal nagyon könnyű az ideális pozíciót belőni. A pedálrend hibátlan. A hely széltében nagyvonalú, a fejtér legfeljebb csak átlagos, az ízléses, jó anyagminőségű, zörejmentesen összeszerelt műszerfalat nem zsúfolták tele gombokkal, ellentétben a bőrhuzatos okoskormánnyal. Este zavaró a liláskék műszer- és kapcsolóvilágítás, egyébként az órák és a kijelzők erős napsütésben is jól leolvashatók. A navigáció nélküli infotainment rendszer középső érintőképernyője ideális magasságban ül, a menü egyszerű, a legfontosabb funkciók dedikált gombokkal gyorsan elérhetők. Rakodóhelyként szűk ajtózsebeket, pohártartókat, könyöktámasz alatti dobozt, nyitott polcot, átlagos kesztyűtartót és a bal térdnél kis fiókot vonultat fel az Elantra. Hátul bő a lábhely, 190 centis vezető mögött elfér a hasonló termetű utas, ám a plafon alacsony. Az ülőlapot két személyre formázták, de középen csak jelképes a padlómerevítő púp, rövid távon hárman is elférnek. Piros pont jár a szellőzőkért, van palacktartós zseb az ajtókon, de csak a jobb első ülés háttámlájára jutott háló. A hátsó támla 60:40 arányban egyszerűen ledönthető, a rakodóperem magas (710 mm), az átjáró, az utastér felé alacsony.

Hyundai Elantra

Motor, erőátvitel

Az 1,6-os közöscsöves dízel régi ismerős, alapvetően csendes, hidegen sem remegteti az utastér elemeit, hidegen is működő startstopja meglepően gyors, egyszer sem fulladtunk le vele. Élénk a gázreakció, nincs tátongó turbólyuk, akár már 1400/perctől csuklás nélkül, szépen húz, a 300 Nm csúcsnyomaték, ha nem is túl széles, de használható tartományban, 1750 és 2500/perc között él. A váltó hétfokozatú, duplakuplungos robot, a kormányról nem, de váltókarral pöcögtethető. Nem a leggyorsabb a piacon, de simán, szinte észrevétlenül dolgozik együtt a dízellel, padlógázra akár több fokozatot is szépen, rángatás nélkül kapcsol vissza, lejtőn némi motorfékkel is segít. Az Eco és a Sport üzemmód inkább csak játék, előbbi gyors felkapcsolásokra törekszik, utóbbi feleslegesen túlhúzatja a motort. A tesztátlag 6,1 l/100 km-re jött ki, többségében városban.

Elantra

Vezetés, menettulajdonságok

A tesztautót a legnagyobb, 17 colos felnikkel és /45-ös gumikkal szerelték (az alapmodellhez 15-ös keréktárcsa jár). A menetkomfort ezekkel sem rossz, mert a rugózás nem pattogósan kemény és a lengéscsillapítás is kellemes, csak a nagyobb úthibák ütnek fel zavaróan. A villanyszervós, 2,7 fordulatos kormánnyal pontos, közvetlen, de jóformán steril (minimális visszajelzéssel) az irányítás, az egyenesfutás nagy sebességnél is pontos, az oldaszél-érzékenység minimális, és a hosszirányú nyomvályúk sem zavarják meg a futóművet. Tempósan vett kanyarban jóindulatú alulkormányzottság tapasztalható, az ívmenet biztonságos, a karosszéria nem dől szélsőségesen és gázelvételre sem borul fel az egyensúly. A fék a csúcsmodellen hátul is tárcsás (az alapmodell dobos), a fékerő lineárisan adagolható, autópályán többszöri vészfékezés után csökkent a hatásfok. A jó zajszigeteléssel autópályán is csendes az autó, 90 km/h-nál hetedikben 1600, 130-nál 2300/perc a fordulatszám (bőven van erőtartalék). Szél- és gördülési zajt hallani, de hosszú úton sem fárasztó.

Elantra

Felszereltség

Az Executive alapáron hat légzsákos, és jár hozzá dombsegéd, a vezető térdlégzsákja extra (50 000 Ft), a vezetősegédek közül csak holttérfigyelő rendelhető (195 000 Ft). A kényelemet többek között komfort kulcskezelés és indítás, eső- és fényszenzor, kétzónás automata légkondi, fedélzeti számítógép, négy elektromos ablak, tempomat, kormányról vezérelhető és Bluetooth-kihangosítós audio (rádió/CD/MP3/USB), tolatókamera, első-hátsó ülésfűtés, és kormányfűtés fokozza, a fényszórók xenonok, a hátsó lámpák LED-esek.

Elantra

Összegzés

Anyag- és összeszerelési minőségből jeles, dicsérhető a hajtáslánc és a komfortos felfüggesztés is, de az ár magas (a tesztautóé meghaladta a 8 millió forintot). A vezetőasszisztensek hiánya és az egyszerű hátsó felfüggesztés zavaró.

KZ

 

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Oktatás a Magyar Autóklub vezetéstechnikai pályáján (x)

Hasznos és élményekkel teli programmal vár mindenkit a MAK...

Ecobest Challenge 2021, Electrified by Vinfast

Az Autobest idén is megrendezte Spanyolországban a nagy villanyautó-tesztjét.

Mutatjuk az Autobest 2022 döntőseit!

Döntött a zsűri, ez a hat modell maradt versenyben...

Háromféle hibrid hajtáslánc elérhető a Suzukinál

Egyre több vásárló érdeklődik a hibrid meghajtású modellek iránt,...

A Vinfast és az Autobest együttműködése

A 2017-ben alapított, 2018-ban pedig az Autobest által is...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás