Hírek

2016. november 7. hétfő, 19:21

Újabb csalási módszer az Audinál

Az amerikai Jalopnik internetes oldal a Bild am Sontag német lapon keresztül (2016. 11. 05-én) vette le azt a kifinomult szándékos csalást leleplező információt, amit eredetileg a levegő tisztaságáért felelős kalifoniai testület (A CARB: California Air Resources Board, vagy tiszta levegő ügynökség) hónapokkal ezelőtt fedezett fel.

A nemes egyszerűségével kitűnő módszer lényege, hogy a Volkswagen csoporthoz tartozó Audik bizonyos modelljeit, a testület vizsgálata szerint olyan szoftverrel szerelték fel, amely, görgős fékpadon indított vizsgálatok során az autó elindulásakor elindítja “az alacsony szén-dioxid-kibocsátás programot” és a fordulatszám óvatos emelésével és a kíméletes váltásokkal mesterségesen alacsonyan tartja a szén-dioxid-kibocsátást. Amennyiben azonban a kormány 15 foknál nagyobb szögben fordul el, a rendszer deaktiválja ezt a programot és lényegesen szennyezőbb üzemmódra vált. Az Audi abból indult ki, hogy a tesztpadon a kormány mindig egyenes állásban marad, és elvében ez a módszer szinte paralelje a dízel botrányt kiváltó csalásnak, ami szintén a szándékos levegőszennyezést segítette.

Ez utóbbi csalást eddig kizárólag az automata váltókkal szerelt változatokon fedezték fel, a 8 fokozatú automata ZF váltóval szerelt négykerék-hajtású, a cég belső jelölése szerinti AL 551-es változatokon. A Bild am Sonntag szerint a csalás a benzines és dízel változatokat egyaránt érinti és ezekből a változatokból néhány százezres sorozat futott ki, A8-as, Q5-ös vélhetően Q7-es modellekbe csomagolva.

Audi A8 L Security

A csalás a teljesen új autókat nem érinti, a Bild am Sonntag szerint ugyanis az Audi hónapokkal ezelőtt kivette a trükkös megoldást az említett modellekből. Egyelőre nem látni, hogy mi lesz az ügy folytatása.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás