Haszonjármű

2016. október 3. hétfő, 05:26

Alapvetés - Teherpróba: Isuzu D-Max 2.5 D L

Igazi munkaeszköz a fapados D-Max.

A tesztelt modell az L alapkivitel, a legfontosabb extrákat így is megtaláljuk benne, manuális klíma, négy elektromos ablak, állítható kormányoszlop, középső kartámasz és központi zár jár hozzá, sőt még a hátsó, osztott ülőlapok is felhajthatók a támlákhoz. A tesztautó acélfelnikre szerelt terepgumikat, Maxliner platófelépítményt (420 000 Ft + áfa), Carryboy kihúzható raktértálcát (239 000 Ft + áfa) és 4,3 tonnás, elektromos és távirányítható csörlőt (325 000 Ft + áfa) is kapott, ezzel is erősítve munkagépjellegét. A 2,5 l-es, láncos és fogaskerék vezérelte négyhengeres turbódízel (163 LE, 400 Nm) kellő energiával viszi a majd 2 tonnás óriást, 1500/perc fordulattól egyenletesen húz. Alapjáraton kicsit remegteti a kormányt és az üléseket, elinduláskor a megszokottnál nagyobb gázt kell adni, különben le akar fulladni. Hangja kicsit nyers, de nem zavaróan hangos. Hatfokozatú kéziváltója hosszú, nagy utakat bejáró karral kapcsolható, a szerkezet kellően precíz, nagy erőkifejtésre sincs szükség a kapcsolásokhoz. Áttételezése ideális, 100 km/óránál 1500/perc a fordulat hatodikban. Kuplungja jól adagolható. A szél- és a futóműzaj sem jelentős, csendesen fut a D-Max. Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul laprugós, merev tengelyes futóműve jó úton semleges, keresztbordán nagyokat pattog a hátulja, ha a kanyarban úthibával találkozik a kerék, hajlamos elpattogni az ívről. Elöl tárcsa-, hátul dobalapú fékrendszere jó erőben van, jól szervózott volánja 3,3 fordulatos.

isuzu_d-max-double-cab-2015_r4-jpg

Alaphelyzetben a hátsó kerék hajtott, van 4×4 és felezős 4×4-es állás is a forgókapcsolón, terepen igazán ügyes, kétkerék-hajtással is. Az utastér egyszerű anyagokból építkezik, a műanyagok kopogósan kemények, középkonzolja nem zavarja a vezető térdét. Hátul kifejezetten tágas a D-Max, rakhelyből sincs hiány.

KaMi

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás