Újautó

2016. szeptember 9. péntek, 06:59

Tesztnapló: Kia Optima 2.0 EX Premium aut - Klubtag 

Lépcsős hát, közelebb az öt, mint a négy- és fél méterhez. A prémiumközeli középkategória tagja az új Optima, most teljes felszerelésfegyverzetben.

Ha valaki csak az elődöt ismeri, az újdonság feliratainak nézegetése nélkül is azonnal rájön, Optimába száll be.

IMG_9678

Karosszéria, utastér

Könnyű benne elhelyezkedni. A vezetőülés kényelmes, lapja széles, oldaltartása megfelelő, a könyöklő puha, akárcsak a vezető körüli többi rész burkolása is. Mindenütt egyenletes, fekete felületek, kevés fémes betét virít a műszerfalon. A kidolgozás, az anyagválasztás igényes. A tapogató kéztől távolabbi részeken kemény a műanyag. Túlzások nélküli, tágas az utastér. A rámolóhelyek nem nagyok, van belőlük elég. A kapcsolók finoman mozognak, az ajtók szép hangon csukódnak, tágra nyílnak. A hátsó ülés lapja elég hosszú és széles is, akár hárman is kényelemben utazhatnak. A lábhely a hosszú autóban természetesen nagy, a fej fölötti magasság az ereszkedő kupéfedél alatt a középtermetűeknek bőven elegendő. A kardánalagút mérsékelten, hat centivel emelkedik ki a padló síkjából. A fejtámlák a hátralátó térbe érnek. A hátsó oszlopok takarását a nagy külső tükrök ellenére is nehéz kicselezni.

IMG_9692

A csomagtéri rakodónyílás rövid, távoli a terjedelmes barlang túlsó vége. Az osztott háttámlák ledöntéséhez nem kell odáig nyújtózni, karok oldják a támlazárakat. A hátsó ablak alatti szűkület elég tágas ahhoz, hogy ne akadályozza lapos, hosszú tárgyak elhelyezését.

IMG_9688

Motor, erőátvitel

Az elődből ismerős a kétliteres benzinmotor és a bolygóműves automata váltó is. Megmaradt az előbbi csöndessége és az utóbbi nehézkessége. A mindkét oldalon változó szelepvezérlésű, csupa könnyűfém, szívó erőforrás a kínálat egyetlen benzinmotorja. A kormányfülekkel vagy a karral kézzel is kapcsolható automata a vezetési módválasztó helyzetének megfelelően alakít kapcsolási stílusán. Eco-, Normal- és Sport-állás szerint módosul a gázreakció és a váltókapcsolás. Normal helyzetben 3000-es fordulat körül, Ecóban korábban igyekszik feljebb jutni a hatfokozatú váltóskálán, Sportban 4500-as fordulatig is kivár a művelettel. A gázpedál erőteljes lenyomására felzúg a motor, majd némi késéssel cselekszik. Városban 50 körül 1800-as fordulatot tart negyedikben, e fölött válik nyomatékossá a motor, érezhetően gyorsít. Agyonforgatni nem kell, hatodikban százas tempónál 2000-et mutat a fordulatszámláló, 130-nál is kevéssel lép túl a mutató a 2500-as értéken. Elfogadható, 8,4 liter a fogyasztási átlag.

IMG_9657

Vezetés, menettulajdonságok

Inkább hallani a gumi surrogását, mint a motorét a jól elszigetelt, halk utastérben. A csöndességhez sima gördülés társul, még a keresztirányú, sunyi burkolati rések ütésein is sokat enyhít a rugózás. A széles kardánboxról, a látómező perifériájáról kezelhető vezetésimód-kapcsoló látatlanban is könnyen kitapintható. A fék érzéssel adagolható, az íveket megbízhatóan, enyhe alulkormányozottsággal követi az autó. A 2,8 fordulatos, elektromos rásegítésű, fogasléces kormány pontosan közvetíti az út információit. A külső tükrök nagy felületet mutatnak, a hátsó oszlopok ugyancsak nagyot takarnak. Sokat javít a tájékozódásban az alapárba foglalt tolatókamera és a képét felárért kiegészítő 360 fokos panorámaábrázolás.

IMG_9652

Felszereltség

Szokatlanul jól eleresztett az alapváltozat. Része a hét légzsák, az ESC, a sávtartó, a sávelhagyásjelző, a táblafelismerő, az Isofix, az állítható ülésmagasság elöl, az elektromos deréktámasz, a kétzónás automata klíma, az elektromos ablakmozgatás hátul is, a fűtött, elektromosan behajtható külső tükrök, az automata fényszóró, a sötétedő belső tükör, az esőérzékelő, a 4 irányban állítható kormányoszlop, az elektromos szervo, a távnyitó, az elektromos kézifék, az osztott hátsó támla, a 3,5 colos fedélzeti számítógép, a tempomat, a kormányról vezérelhető audio, Bluetooth, USB, AUX, MP3, a 7 colos navigáció, a tolatókamera, a 16 colos könnyűfém felnik, a szükségpótkerék, a LED ködlámpa és nappali fény.

IMG_9644

Az automata váltó felára 370 000 forint.

A felső fokon álló EX Premium további érdemleges felszerelése a holttérfigyelő, az automatikus vészfékező (gyalogos- és autófelismerésssel), a fényszóróasszisztens, az alumínium pedálok, a fűthető bőrkormány és váltógomb, a fűthető ülések (ez elsők hűthetők is), a nyomógombos indítás, a 4,3 colos fedélzeti számítógép, az elektromos elülső ülések, a 8 colos navigáció, a tíz hangszóró, a 18 colos könnyűfém felnik, a xenon fényszóró mosóval, a kanyarfényszóró.

További kényelmi-biztonsági költési lehetőség a Techno csomag 650 000-ért. Része az automata parkolórendszer, az intelligens tempomat, a 360 fokos kamerarendszer.

IMG_9618

Összegzés

A Kia tíz évvel ezelőtt vezette be autóihoz a hét év garanciát. Az akkori általános gyakorlathoz képest elképesztően hosszú jótállással lépett forgalomba az Optima is. A vállalás a sűrű szervizjárás ellenében megnyugvás a vásárlónak, mert mentesíti a drága hiba kockázatától. További jó jel, hogy a Kiát tíz év elteltével sem tette tönkre merész vállalása. Túléléshez ugyanis csak egy vezethet: a megbízható minőség. Ezt hozza az Optima is, a kategória átlagába simuló, jó színvonalú utastérrel és menettulajdonságokkal, kissé avitt automata váltóval. Dicséretesen bő a felszerelés, benne a biztonsági arzenál, mérsékelt az ár.

Földvári András

 

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás