Újautó
Tesztnapló: Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Comfort - Finoman
Felfrissítették a dél-koreai kompaktot, s kapott egy ügyes duplakuplungos robotváltót is.
Az i30 érdemtelenül szorul háttérbe testvére, a Kia cee’d mögött. Tulajdonságai alapján ott van a kompaktok legjobbjai között, ráadásul az új, hétfokozatú DCT-váltó is jó választás hozzá.
Karosszéria, utastér
Szép belül a bézs kárpit, jók az anyagok, több helyen is puha műanyagokat találunk, az összeszerelési minőségre sem lehet panasz. Kényelmes az üléspozíció, a sofőrnek jár elektromos deréktámasz is, a váltókonzol nem lóg bele a vezetői lábtérbe. Jó fogású a volán, tetszetős és jól tájékoztat a műszerfal, nem igényel sok tanulást a fedélzeti rendszer kezelése. A kék visszajelző fények szürkületben nemigen látszódnak, a fűtés- szellőzés rendszer érdekesen dolgozik, meleget akartunk, de -– kikapcsolt klímával -– egyfolytában hideget fújt. A térkínálat mindkét sorban jó, hátul a láb- és fejtér is szellős, kár, hogy az első ülés támlájának háta kemény műanyag, megfájdíthatja a nekikoppanó térdet. Elöl-hátul kartámasz fokozza a komfortot, az első állítható is. Rengeteg rakhelyet, flakontartót alakítottak ki, nagyok az ajtózsebek is. Az alapból csak 378 literes csomagtérben rakományrögzítőket, akasztót és 12 V-os aljzatot, a padló alatt pedig több hasznos üreget is találunk, ráadásul nemcsak a hátsó ülés támlája, hanem az ülőlapok is osztottan előrebuktathatók (a keletkező raktérpadló sík lesz). A vastag C-oszlop miatt nem túl jó a kilátás hátra átlósan, tükrei (bal oldalon osztott terűek) viszont jó képet adnak
Motor, erőátvitel
Az 1,6 l-es közöscsöves dízel erősebb és nyomatékosabb is lett a ráncfelvarrással (128 LE és 260 Nm volt, 136 LE és 300 Nm lett), nem zajos, járása is kulturált, 1400/perctől húzni kezd. A hétfokozatú DCT robotváltó finoman dolgozik, jó tempóval vált, áttételezése ideális. Vannak viszont furcsaságai. Például, hogy tempomattal beállított sebességnél emelkedőn felfelé menet egyszer csak visszavált, miközben 2000 felett jár a fordulat, azaz nincs indoka a motorpörgetésnek. Érdekes az is, hogy lejtőn lefelé gurulva néha leengedi a fordulatot 1000/percig, máskor meg visszavált, s 2500-ig felpörgeti a dízelt, hogy hatásos legyen a motorfék. A startstop nem a leggyorsabb.
Vezetés, menettulajdonságok
A kormányszervo három fokozatos (Sport, Comfort, Normal) állítását feleslegesnek érezzük, a 2,85 fordulatos volán kissé érzéketlen középállásban. Egyenesfutása rendben van, az elöl McPherson-, hátul multilink futómű ügyes, halkan dolgozik, a kátyúkat és keresztbordákat is elég jó megszűri, kanyarban közel semleges, jóindulatú. Négytárcsás fékrendszere kiválóan teljesít. A 205/55 R16-os abroncsok zajosak. A szélzaj nem jellemző sztrádatempónál sem, a városi manőverezés nem nehézkes az i30-assal.
Felszereltség
A harmadik, Comfort-szint rengeteg extrával kényeztet, többek között kétzónás automata klímával, négy elektromos ablakkal, ülés- és kormányfűtéssel, tempomattal, ködfényszóróval, első-hátsó kartámasszal, automatikus fényszóróvezérléssel, fényre sötétedő belső tükörrel, kanyarfénnyel, tolatóradarral. A DCT- váltó 500 ezres felára nem túlzó.
Összegzés
Kényelmes, takarékos, erős és nem túl drága autó a felfrissített i30-as, a saját fejlesztésű a DCT-váltó viszont még nem tökéletes.
KaMi
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...