Használtautó
Nem öregszik? - Használtautó-teszt: Kia Sportage 2.0 CRDi EX 4WD (2006)
A második Sportage-széria újként népszerű volt itthon, használtként is sokan keresik.
A 2005-ben piacra lépett típus kapható volt csak elsőkerék-hajtásosként, de sokan döntöttek a 4WD-kivitel mellett is, jellemzően a 2,0 l-es, közöscsöves dízellel párosítva. A kipróbált tízesztendős példány 225 ezer km-t futott, de ez nem látszik rajta.
Karosszéria
Magas az üléspozíció, alig korlátozott a kilátás előre és oldalra, és hátra átlósan sem rossz a helyzet. Tükrei jó képet adnak, igaz, nem osztott terűek. A kabin összes műanyaga kopogósan kemény, de nem csúnyák a felületek, a műszerfal felépítése logikus, jól olvashatók a kijelzők. A szürke-fekete színeket néhány alu hatású betét dobja fel. Elöl szellős a lábtér, kényelmes az üléspozíció is, a középkonzol széle sem vesz el helyet a lábaktól. A bőr-textil kárpit újszerű, alig látszanak rajta a használat nyomai, meglepő, hogy a volán fényes bőrkarimáján is csak néhány apró kopást lehet felfedezni. A szélesre táruló ajtók kopogósan kemény paneljére guszta bőrbetétet illesztettek, és elöl-hátul nagy zsebeket formáltak, a kabin többi pontján is jól kihasználható rekeszeket találunk. A második sorban sem szűkös a tér, teljesen sík a padló, a középső támlarészből kartámasz hajtható ki. Kár, hogy az első ülések támlájának hátulja kemény műanyag, így a hozzáütődő térdet megfájdítja. Az osztottan dönthető hátsó üléssor karakuri módon fekszik le a padlóra, az így keletkező jókora (majd 1,5 köbméteres) raktér padlója teljesen sík. A csomagtérajtó (külön nyitható az üvege) nem emelkedik elég magasra, a rakodóperem SUV-osan magas, a takaróroló kissé alacsonyra került, alatta mindössze 332 liternyi a csomagtér. A raktér kárpitozása egyszerű, kemény műanyag, a padló alatt teljes értékű pótkereket találunk.
Motor, erőátvitel
A 2,0 l-es, 140 lovas, közöscsöves dízel jellegzetesen kerreg, zaja megszokható, nem zavaróan hangos. Ereje 2000/perc felett jön meg, de már 1500-tól hadra fogható. Bemelegedés után készséges, turbója nem késlekedik sokat, 2500/perc felett kifejezetten dinamikusan viszi az 1,6 tonnás autót. A hosszú utakon kapcsolható, viszonylag lazán megvezetett ötfokozatú váltó karját könnyű tologatni a kulisszában. A szerkezet áttételezése ideális, 130 km/óránál 2700/perc a fordulat. Átlagfogyasztása 8,5–9,5 l/00 km. A nyomaték alaphelyzetben előre megy, tapadásvesztéskor kapcsolódnak be a hajtásba a hátsó kerekek, van 4WD Lock kapcsoló, ezzel fixre zárható a rendszer (40 km/órás tempóig). A motor nem fogyasztja érdemben az olajat.
Vezetés, menettulajdonságok
A háromfordulatos, szervós volánnal jól lehet irányítani az autót, elöl McPherson-, hátul több lengőkaros futóművével biztonságos a kanyarvétel (nagy tempónál is enyhe marad az orrtolás), a rugózás komfortos, az úthibakezelés sem rossz. Az egyenesfutás rendben van, fékjei átlagos teljesítményt nyújtanak, a lassító erő jól adagolható, erős fékezéskor nagyot bólint a kasztni. 195 mm-es szabad magasságának és rövid túlnyúlásainak köszönhetően terepen is ügyesen mozog. A zajszigetelés nem rossz, de nagyobb sebességnél erősen hallható a gumizaj. A szilentek, gömbfejek kopottságára nem utal semmi.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...