Technika
Takarékhajtás - 48 voltos hibrid a Delphitől
Delphi hibrid: az előrejelzések szerint 2025-re az autók 10 százaléka már ilyen és hasonló rendszerekkel készül majd.
A Delphi már két márkának eladta friss fejlesztésű 48 voltos könnyű hibridrendszerét, az egyik vevő kiléte sejthető is, hiszen az újdonságot egy 1,6-os 120 lóerős dízel Honda Civicben mutatták be. A szerkezet központi eleme – több nagy autóipari beszállítóéhoz és autómárkáéhoz hasonlóan – egy belső égésű motor főtengelyéről szíjjal forgatott és a hagyományos 12 voltos szerepét is teljesen átvevő generátor. Mindig ez indít, gyorsításkor villanymotorként segít, máskor pedig tölti a hibridrendszer 48 voltos akkuját. Az autó 12 voltos fogyasztói is innen táplálkoznak, feszültségátalakítón keresztül, a 12 voltos akku változatlan. A változó geometriájú turbó mellett a bemutatott Civicben 48 voltos elektromos hajtású kompresszor is tölti a dízelt, ez főleg az alacsony fordulati rugalmasságnak tesz jót. A fejlesztők átlagosan 10 százalékos emissziócsökkenést ígérnek, a sorozatgyártás 2017-ben indulhat.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A Toyota új bZ – beyond Zero – almárkájának...

Három modell forgalmazásával kezdi meg hazai tevékenységét a kínai...