Bemutatók

2016. június 4. szombat, 10:48

Megérkezett az Audi A5 új generációja

Nagy felhajtással, az Audi történelmi kupéinak felelevenítésével leplezték le a megújult Audi A5 kétajtós kupéváltozatát. Meglepetésként az S5-öst is láthatta a közönség.

Audi A5 Coupé

Ezernyi látogató előtt, látványos – magyar cég által szervezett – fényshow keretében leplezték le az Audi felső-középkategóriás kupéját. Az A5 2007 óta szerepel az ingolstadti márka kínálatában, kapható két- és négyajtós változatban (Sportback), kabrióként és sportautóként (S5 és RS5). Kilenc évvel később, immár a második generáció érkezik a piacra, finomított és modernizált külsővel, valamint csúcstechnikás megoldásokkal. Teljesen új fejlesztésű a futóműve, széles a motorválasztéka és innovációban gazdag.

A 4,67 méteresre nőtt – egyes motorváltozataiban 60 kilogrammal csökkentett tömegű – kocsitestet megnyújtott motorháztető, hosszabb tengelytáv és rövid karosszéria túlnyúlások teszik vonzóbbá. Légellenállási együtthatója 0,25. A hűtőrács jóval alacsonyabb és szélesebb elődjénél. A LED-technikájú hátsó lámpák és az extrafelszerelésként rendelhető LED vagy a dinamikus irányjelzővel készülő mátrix LED fényszórók jól látszanak és jól világítanak.

IMG_1799

Utastere tágasabb, a csomagtér 465 literes, azaz 10 literrel nagyobb, mint az előd modellé. A 40:20:40 arányban osztott hátsó ülés egy karral a csomagtartó felől egyszerűen kireteszelhető és előrehajtható. Kívánságra az Audi lábmozdulat-vezérlésű csomagtérfedéllel is szállítja kétajtós kupéját. Az extrafelszerelésként rendelhető vonófej gombnyomásra elektromosan reteszelődik ki.

IMG_1820

Hiába a világpermier, túl sokat nem tudtunk meg az autóról, a motorokról is csak annyit árul el a szűkszavú sajtóanyag, hogy kezdetben öttagú a kínálata. Két TFSI és három TDI választékával érkezik a piacra valamikor ősszel az Audi A5. Az erőforrások teljesítménye jelentősen megemelkedett, a 140 kW (190 LE) és 210 kW (286 LE) közötti teljesítménytartományt öleli fel. Korábban hallottunk pletykákat 1,6 literes dízelről és benzines hibridről, de ezeket az információkat a világpremieren megjelent Audi-vezetők nem kommentálták.

IMG_1824

Maradnak hathengeresek a kínálatban, az új fejlesztésű 3.0 TFSI 2995 köbcentiméter összlökettérfogatából feltöltővel lélegeztetve 260 kW (354 lóerő) teljesítményt nyújt, azaz 15 kilowattal (21 lóerő) többet, mint elődje.

Audi A5 Coupé

A hatfokozatú manuális és a hétfokozatú S tronic sebességváltó a négyhengeres, illetve a 160 kW (218 LE) teljesítményű 3.0 TDI erőforrásokhoz, első- és összkerékhajtással szerepel a kínálatban, míg a nyolcfokozatú tiptronic a csúcs-dízel, valamint az S5 motorja számára fenntartott technika. Mindkét motor már alapkivitelben a quattro összkerékhajtáshoz csatlakozik. Kívánságra az Audi a hátsó kerekekhez sport-differenciálművet is szállít. A gazdaságos, kézi váltós ultra modellek modellek mostantól quattro összkerékhajtással is elérhetők.

IMG_1830

A teljes egészében új fejlesztésű futóműve az Audi A5 Coupé egyik fő erőssége. Opcióként csillapítás-szabályozással kiegészített futóművet is kínálnak, amely menetdinamikai szabályozórendszer (drive select) részeként működik. Segítségével a vezető több fokozatban állíthatja a rendszer alapvető karakterisztikáját. Az elektromechanikus szervokormány szintén az Audi új fejlesztése, amely rásegítését a pillanatnyi sebesség függvényében változtatva mindenkor nagypontosságú visszajelzésekkel szolgál az útról. Extrafelszerelésként a dinamikus kormányzás is rendelkezésre áll, amely a sebesség és a bekormányzási szög szerint változtatja áttételét. Audi A5 Coupé

Az A5 is megkapta az első ízben az Audi TT-ben bevezetett 12,3 hüvelykes, 1440 x 540 pixel felbontású TFT-kijelzős virtuális műszerfalat. Emellett a középkonzol 8,3 hüvelykes monitoron tájékozódhatunk. A szórakoztató és információs MMI rendszer terminál középpontjában a kerek nyomó-/forgatógomb áll, amelynek tetején érintésérzékeny felület szolgál az írásjelek és akár komplex ujjmozdulatok bevitelére, utóbbiakkal igény szerint a térkép is nagyítható. Szabadszöveges kereső is van. Az MMI navigációs rendszerrel internetet is kapunk az autóba, a beépített SIM-kártya a felszereltség része. Utóbbival a kupé a gyors LTE-szabvány szerinti adatkapcsolattal csatlakozhat az internetre. Audi A5 Coupé

Segédrendszerek garmadája vetíti előre az önműködő Audik közelgő korszakát. Az előrelátó gazdaságossági asszisztens az üzemanyag-takarékosságban, míg egy másik az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartásában segíti a vezetőt, az araszoló funkcióval kiegészített adaptív sebességszabályozással együttműködő közlekedési torlódás asszisztens pedig sűrű forgalomban tehermentesíti hatékonyan. A parkolási-, a hátsó keresztirányú forgalmi-, a kiszállás-figyelmeztető, a kikerülés-asszisztens és a bekanyarodás-asszisztens nagyban hozzájárulnak a közlekedés biztonságához. A kínálatot a közlekedési táblák kameraalapú felismerése teszi teljessé.

Audi A5 Coupé

Széria lesz a LED-technikájú nappali menetfénnyel kiegészített xenon-fényszóró, valamint ugyancsak LED-technikájú hátsó lámpa és belső világítás, a 7 hüvelyk képátlójú, színes MMI-monitorral működő, Bluetooth-csatlakozással és USB-töltőfunkcióval ellátott egység, háromküllős multifunkciós kormánykerék (automata sebességváltó esetén kapcsolóbillentyűkkel), állítható magasságú biztonsági övek kínálókarral, az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer és a városi koccanásgátló  is megtalálhatók.

IMG_1833

Az Audi S5 Coupé

Az A5 sportváltozata álló helyből száz kilométer/órás sebességre 4,7 másodperc alatt gyorsul fel. Turbófeltöltésű V6-os motorja 260 kilowattot (354 lóerő) teljesít, a sajtóanyag szerint átlagosan 7,3 liter benzinnel is beéri 100 kilométerenként.

Audi S5 Coupé

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás