Újautó

2016. május 23. hétfő, 06:37

Bakancsos - Dacia Dokker 1.5 dCi Stepway teszt

A Dacia Dokker csúcsmodellje szerethető, sokoldalú mindenes.

A Stepway 16 colos alukerekeket, műanyag dekorbetéteket, egyedi üléshuzatot és sok extrát kap. Könnyű a beszállás előre és az ennél a modellnél alapáras kétoldali tolóajtón keresztül hátra, puha tömésű (a vezetőnél primitív módon állítható magasságú) első ülései hosszú távon is kényelmesek. Valamennyi műanyag kopogósan kemény, az összeszerelési minőség átlagos. Hátul minden irányban tágas a tér, ráadásul a padló is szinte sík. Rakhelyből számosan találunk a kabinban, ajtózsebei lehetnének nagyobbak. Hatalmas, 800 literes a függőlegesen aszimmetrikusan osztott hátsó ajtón át megtölthető raktér, kár hogy csúszós szőnyeg van a padlóján. Az 1/3-2/3-ad arányban osztott hátsó üléssor nem kivehető, a teljes kapacitás 3000 l.

dokker1

Az 1,5 l-es, közöscsöves turbódízel (90 LE, 220 Nm) alapjáraton és húzatva is visszafogott hangerővel szól. Nem késlekedik sokat a turbó, 1300/perctől használható, ereje 1500 felett jön meg, de igazán acélos sosem lesz, ezt nem is várjuk el tőle. Ötfokozatú, kellően pontos és könnyen kapcsolható kéziváltója jó áttételezésű (100 km/óránál 2000/perc a fordulat ötödikben). Van Eco-módja, ott vérszegényebb, de nem zavaróan lomha. Vegyes üzemben kedvező, 5,7 l/100 km fogyasztást mértünk. Elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros futóművével jól irányítható, az úthibákat ügyesen tolerálja. Kanyarban nagyot dől a kasztni, tárcsa-dob alapú fékjei átlagos képességűek, 3,3 fordulatos, hidraulikus rásegítésű volánja nem ad túl sok visszajelzést.

dokker2

Négymilliós árával vonzó ajánlat a Stepway, ráadásul karakteres is.

KaMi

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás