Hírek

2016. május 19. csütörtök, 06:58

Ajtóstól - Fiat Tipo Hatchback és Station Wagon

Ötajtós és kombi karosszériával is bemutatkozott a török gyártású Tipo, összesen ötféle motorral.

01

Dél-Amerikában a Tipo-alapú, lépcsőshátú Dodge Neon érkezése az újdonság, Európa pedig megkapta az Autobest 2016-os győztesének ötajtós és kombi változatát is. Az alapok a lépcsőshátúból valók, a tengelytáv maradt 2636 mm, az ötajtós 4,37 m hosszú, 1,79 széles és 1,5 magas. A kombi hátsó túlnyúlása 200 mm-rel hosszabb (teljes hossz: 4570 mm), magassága pedig 10-zel több (1510 mm). Az utastérben a szedánokénál kicsivel finomabbak az anyagok, több a díszítés, és megváltozott a középkonzol is: a süllyesztett központi kijelző helyett HD felbontású, 7,0 colos tabletszerű érintőképernyő informál. Az online kapcsolatra is képes Uconnect Live infotainment rendszerrel Apple CarPlay és Android Auto szolgáltatások használhatók, a 3D navigációt a TomTom szállítja. Az olaszok szerint a Tipo kategóriája legtágasabb modellje, az ötajtós csomagtere alapból is 440 l-es, a kombi ennél bő százzal többet tud (550 l). Utóbbival — a hátsó üléseket ledöntve — 180 cm hosszú tárgyak is szállíthatók. Az apróságokat is van hova pakolni, együttesen 12 l-t tesznek ki a különféle beltéri rakodóhelyek.

04

A kizárólag Euro6-os négyhengereseket felsorakoztató motorkínálat öttagú: három benzin és két közöscsöves dízel, mind hengerenkénti négyszelepes és régi ismerős. Az 1,4-es, szívócső-befecskendezéses alapgép 95 LE-s (127 Nm), váltója hatfokozatú kézi. Az 500X-ben és a Jeep Renegade-ben is dolgozó 1,6-os EtorQ benzines szintén feltöltés nélküli, teljesítménye 110 LE (152 Nm), és a kézi mellett hatgangos, bolygóműves automatával is párosítható. A turbós — de a többi benzineshez hasonlóan szívócső-befecskendezéses — 1,4-es T-Jet (120 LE, 215 Nm) autógázos kivitelben is elérhető. Bevált darab az 1,3-as MultiJet dízel (95 LE, 200 Nm), ötfokozatú kéziváltó jár hozzá, míg a 3,7 l/100 km vegyes fogyasztásúnak ígért 1,6-os MultiJet (120 LE, 320 Nm) hatos kézivel vagy duplakuplungos, szintén hatfokozatú robottal választható. A felfüggesztés elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros, a fék elöl hűtött tárcsás, hátul erőforrástól függően dobok vagy tárcsák dolgozhatnak.

02

Akárcsak a limuzin, az ötajtós és a kombi formája is az olasz Fiat Centro Stile munkája, a modellek fejlesztése pedig a török Tofasszal közösen zajlott és a gyártás is keleti: az új karosszériaváltozatok, a lépcsőshátúval együtt, a Tofasnál, a törökországi Bursában készülnek. A Tipo új változatait hamarosan részletesebben is bemutatjuk, a magyarországi bevezetés nyár elejére várható.

KZ

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Indul a Hangos Az Autó!

Idén 30. évfolyamába lépett Az Autó, az autóslap, és...

Bemutatkozik a Hangos Az Autó

Bemutatkozik a Hangos Az Autó, kiadónk podcast adása. Érdekli,...

Munkába állt az első elektromos Renault Trucks D

Az akkumulátoros elektromos járműveket már Európa-szerte alkalmazzák a városi...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest immár 32 tagú zsűrije a tisztán elektromos...

Oktatás a Magyar Autóklub vezetéstechnikai pályáján (x)

Hasznos és élményekkel teli programmal vár mindenkit a MAK...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás