Bemutatók

2016. április 7. csütörtök, 06:06

Bemutató: Kia Sportage - Felmegy

Teljes gőzzel dübörög a Hyundai–Kia tandem, az elmúlt évek statisztikája ezt bizonyítja, ketten együtt az elmúlt évben 8 millió autót adtak el.

A Hyundai–Kia az elmúlt évben a világ ötödik legnagyobb gyártójává avanzsált, csak a Kia 8,0 százalékos növekedést ért el tavaly Európában, és most abban régióban erősít, amelyikben eddig is jó volt, ráadásul ez az egyetemes európai auóteladások legdinamikusabban fejlődő csapása is, az alsó-középkategória sportos szabadidő-autóinak (SUV) csoportja. Itt az utóbbi időben az európai eladások a piac 11 százalékát tették ki, ezzel a harmadik legnépszerűbb kategória, ahol a piac királya a Nissan Qashqai, de egyre többen vannak itt. A kategória itthoni népszerűségét mutatja, hogy a Kiánál a Sportage vezeti az eladási listát. A sportos szabadidő-autók előírásos megjelenése a viszonylag magas hasmagassággal társuló építés (a beszállási kényelmet és átláthatóságot, meg a biztonságérzetet is javítja), az alkat kombis jellegéből a marconább megjelenés is következik nagyobb belső és csomagtérrel. A kialakítás feltételezné a négykerék-hajtást is, de általában az eladások zömét az elsőkerék-hajtás viszi.

elolgyarim

A Kia szinte minden kategóriában nehéz helyzetben van. Az utóbbi idők modellfejlesztése olyan sikeres volt, hogy már sokkal óvatosabban kell a meglévőket formálni. A Kiánál ez a sportos szabadidő műfaj különösen arat a nagyobb Sorentóval és a Sportage-dzsal is. Az utóbbi, mostani generációváltása is ezt jelzi. Noha teljesen újnak kiáltják ki, a Sportage termékfejlesztés-vezetője, Véronique Cabral óvatosabban fogalmaz. — Az autó komponensinek hány százaléka új? – kérdést — ez nem publikus adat válasszal hárítja — és a padlólemezről is csak annyit mond, hogy alapjaiban a régi, de néhány méretén változtattak. Erre már az adatokból nem is olyan nehéz következtetni. Hosszban 40 mm-nőtt, tengelytávban 30-at, az utóbbi az utastérben markánsan érzékelhető.

Vak, aki az új modellben nem látja a régit, a formán óvatosan változtattak, bolondok is lettek volna, ha másképpen tesznek. A hűtőrács lejjebb, a lámpák magasabbra kerültek, különösen a ködlámpák klasztere alakult át, hátul is a lámpák változtak valamicskét, és megjelent a két kipufogóvéges, fémes diffúzoros és egyéb optikai megoldással kicsit optikailag sportosabbra formált, 19-es felniken mozgó GT Line változat is. A karosszéria szerkezete merevebb is lett, a nagyszilárdságú acélok bőkezűbb adagolásától a csavarodási szilárdság 39 százalékkal javult.

muszijom

A minőség sokat emelkedett, ez igazán a beltér kivitelében és a menettulajdonságok emelkedésével érzékelhető. A műszerfalat és az első ajtóborítások felső szegélyét puhább anyagokkal váltották le, akár két színből is állhat, a jobban felszerelt darabokban megjelent a zongoralakk díszítés. A jobb hangszigetelés és a ragasztott oldalablakok határozottabban zárják ki a zajokat.

A felfüggesztések (elöl McPherson, hátul összetett karrendszer spirálrugókkal) bekötési pontjain, kialakításukban és anyagukban (szilentblokkok) módosítottak, a nyomtáv is nőtt.

Valamennyi motor Euro6-os lett. A legolcsóbb az 1,6-os, 132 lovas, közvetlen befecskendezéses benzines. Új ennek turbó változata (sajnos kizárólag a GT Line szereltséghez), 177 lóerővel, a dízelsor az 1,7-esből (117 LE) és két kétliteresből (136 LE és 185 LE) áll. Váltókból mindegyikhez van hatfokozatú kézi, de az erősebb benzineshez, a nagyon jó (száraz) duplakuplungos 7 fokozatút lehet megrendelni vagy a dízelekhez az ugyancsak jó hatfokozatú bolygóművest.

Hajtásmódból az 1,6 GDI-n és az 1,7-es dízelen kívül mindhez járhat automatikus négykerék-hajtás, de csak automata váltóval. A négykerék-hajtás érdekessége a Magna különleges, nedves, lamellás, a cég szerint proaktív elosztóműve, ami az autó és erőátvitel legcsekélyebb változását (terhelés, fordulatszám, kanyarodási szándék, fékezés stb.) észlelve, azonnal képes változtatni az első, illetve hátsó kerekekre jutó nyomaték elosztását, az első kerekek jégen futásakor akár a hátsó kerekekre víve a nyomaték 100 százalékát.

hatulgyarim

Alaposan emeltek a szerelvényeken. Elérhető az ütközéselkerülés, a kormányzással is kiegészített sávfigyelés, a holttérellenőrzés, a vezeték nélküli mobiltelefon-töltés, a táblaolvasás, az automatikus parkolás és fényszóró-működtetés, a más modelleken már bevezetett, a kulcs érzékelésére is reagáló, automatikus csomagtérfedél-emelés. Két érintőképernyő-mérettel (7 és 8 col) kompatibilis a TomTom alapú navigáció és a szórakoztató központ.

A Sportage már megvásárolható. A kategória nagy választéka miatt nem könnyű a döntés, de nagy segítséget jelenthet az értékarány vizsgálata, mert a koreai autóipar ma már azon a színvonalon van, hogy márkáik nevétől csak a sznobok hőkölnek hátra, és jó a hétéves garanciára is gondolni.

Surányi Péter

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Oktatás a Magyar Autóklub vezetéstechnikai pályáján (x)

Hasznos és élményekkel teli programmal vár mindenkit a MAK...

Ecobest Challenge 2021, Electrified by Vinfast

Az Autobest idén is megrendezte Spanyolországban a nagy villanyautó-tesztjét.

Mutatjuk az Autobest 2022 döntőseit!

Döntött a zsűri, ez a hat modell maradt versenyben...

Háromféle hibrid hajtáslánc elérhető a Suzukinál

Egyre több vásárló érdeklődik a hibrid meghajtású modellek iránt,...

A Vinfast és az Autobest együttműködése

A 2017-ben alapított, 2018-ban pedig az Autobest által is...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás