Pancserteszt

2016. március 10. csütörtök, 06:41

Pancserteszt: elektromos autók valós hatótávja - Végkimerülés

Kollégáink addig mentek a spanyol Coches.net nyolc villanyautójával, amíg azok teljesen meg nem álltak.

villanyautó

Nyolc, nagyon különböző méretű és teljesítményű tisztán elektromos hajtású személyautó állt ki a próbára (BMW i3, Ford Focus Electric, Kia Soul EV, Nissan Leaf, Nissan e-NV200, Renault Zoe, Volkswagen e-up! és Volkswagen e-Golf, valamennyi a spanyol piacra gyártott kivitelben). Nálunk csak egy részük kapható, Focus és Zoe nincs (utóbbit azonban lehet hamarosan rendelni). A flotta teljesen feltöltve kezdte a tesztet; hatótávban a Renault ígéri a legtöbbet, 210 km-t, de a Soul is 200-at, a Leaf 199-et, az e-Golf pedig 190-et hirdet. A többiek eleve kevesebbet mondanak, az e-NV200-asra 167-et ír a Nissan, a Focusra 162-t a Ford, az e-up-ra és az i3-asra pedig egyformán 160-at a VW és a BMW.

pancser3

A teszt Barcelona közelében egy 58 km-es autópálya-szakaszon indult, főleg lejtmenetben, úgy, hogy sem a takarékos, sem a sportos üzemmódokat nem használták az autókban. Minden kocsin égett a világítás, mindenki hallgatta a rádiót, és egységesen 22 fokra állították be a légkondit. Mindegyik autóban csak a vezető ült, a konvojban folyamatosan cserélődtek a helyek, és a tesztelők egymás között is cserélgették az autókat. Barcelonába érve 37 km-es városi szakaszon autóztak sorban, amelyik kocsiban volt ilyen, abban az extra motorfék-teljesítménnyel és az ebből adódó emelt regenerációval (akkutöltéssel) járó hajtásmódot használták. 95 km után további 20 km országút következett a városi beállításokat megtartva, majd egy áruház parkolójában két órára töltőoszlopokra kötötték a teljes flottát. Mindegyiket a lehető legnagyobb áramerősséggel töltötték, a Focust a Golfot és a Zoét gyorstöltéssel — mert ezeket gyárilag lehet így — a többieket lassúval. Innen –- takarékos Eco üzemmódban, kikapcsolt fedélzeti elektronikákkal, de bekapcsolt lámpákkal — egy zárt gokartpályára vonult a konvoj a megszokott hely- és vezetőcserés módon. A pályán egyenletes 60 km/órás tempóval addig köröztek, amíg a kocsik teljesen le nem álltak. A végeredmény így az elővárosi ingázók egy napját szimuláló –- kétórás töltéssel is kiegészített -– „pancserciklus” alapján született meg. Össztávban a Kia Soul jutott a legmesszebb, összesen 216 km-t ment, de mindegyik megfelelt minősítéssel végzett, amennyiben legalább a köztes töltés nélkül beígért eredeti távot teljesíteni tudta. Ilyen szempontból jól szerepelt a 191 km után kimerült BMW, a 178-at futott Focus, és a két Volkswagen is.

pancser4

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Oktatás a Magyar Autóklub vezetéstechnikai pályáján (x)

Hasznos és élményekkel teli programmal vár mindenkit a MAK...

Ecobest Challenge 2021, Electrified by Vinfast

Az Autobest idén is megrendezte Spanyolországban a nagy villanyautó-tesztjét.

Mutatjuk az Autobest 2022 döntőseit!

Döntött a zsűri, ez a hat modell maradt versenyben...

Háromféle hibrid hajtáslánc elérhető a Suzukinál

Egyre több vásárló érdeklődik a hibrid meghajtású modellek iránt,...

A Vinfast és az Autobest együttműködése

A 2017-ben alapított, 2018-ban pedig az Autobest által is...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás