Bemutatók
Csereruha - Bemutató: Infiniti Q30
Infiniti Q30: a kompaktosztályban is kipróbálja magát a japán prémiummárka.
A Lexus mellett az Infiniti a másik japán első ligás márka, amelyik Európában megpróbálja felvenni a küzdelmet az ismert és nagy presztízsű német típusaival. Persze azokhoz képest mindkettőjük apró, az Infiniti csak mostanában kezd igazán ismert lenni. Ugyanakkor nem panaszkodhat az érdeklődés hiánya miatt, 2015 első kilenc hónapjában 16 százalékkal több autót adtak el, mint tavaly ugyanebben az időszakban, a 154 ezres eladás rekord a márka történetében. Ehhez kellett a középkategóriás Q50 is, az érdemi továbblépéshez pedig jó fegyvernek tűnik a Q30. Ez a cég első kompakt modellje, klasszikus ötajtós, csapott hátú kasznit kapott, igaz, a kerékjáratokra illesztett műanyag szélesítésekkel szabadidő-autós jellegűre szabták (lesz majd QX30 néven valódi emelt hasú kompakt SUV-juk is). A formaterv egyedi, illik a márkaarculatba, ugyanakkor a lemezek alatt ismerős megoldások sorakoznak. Műszakilag a Mercedes GLA és rajta keresztül az A-osztály nagyon közeli rokona, ugyanúgy a 2700 mm tengelytávú MFA-padlólemezt használják, ahogy az elöl McPherson-, hátul multilink felfüggesztés, az elektromechanikus szervokormány és a hajtáslánc is a németektől jön. Ami nem is annyira meglepő, hiszen a Merci és a Renault–Nissan–Infiniti egy ideje már együttműködik.
Az utastér kialakítása igényes, sok íves, szépen kidolgozott felület veszi körbe a bent ülőket, az anyagok első osztályúak, a kipróbált csúcsmodellnél alcantara borította még a plafont és a műszerfal egy részét is. Meglepő, hogy a kapcsolók mind a Mercedesből jönnek, még leplezni sem akarták a szoros rokonságot. A 4425 mm hosszú karosszériában elöl kellően tágas helyet találhat magának hosszabb lábú utas is, a második sor átlagos, a fejtér -– elsősorban a fix üvegtetős variánsokban -– kissé szűkös. Ahogy körbenézünk a kabinban, elegendő fedélzeti rakhelyet találunk, ám a vezető körül elkélne több kacattartó is. A 368 literes csomagtér szép kárpitozást kapott, osztott támladöntéssel bővíthető, padlója nincs túl mélyen. Ötféle motorral választható a kis Infiniti, valamennyi négyhengeres és turbós. Az 1,6-osok 122 vagy 156 LE-s teljesítménnyel választhatók, a gyengébbik csak hatos kéziváltóval, a másikat kizárólag hetes duplakuplungos robotizált egységgel adják. A Dacia Dusterben is szolgáló 1,5 l-es, 109 lovas mindkettőt megkaphatja, a csúcsbenzines (2,0 l, 211 LE) és a csúcsdízel (2,2 l, 170 LE) csak duplakuplungossal érhető el, hozzájuk -– e szegmensben nem megszokott módon –- négykerék-hajtás is társítható.
Ma már elengedhetetlen a sokféle okos extra, a vevők elvárják a kütyüket és a biztonsági arzenált. Elérhető hozzá 360 fokos körpanorámát mutató kamerarendszer, holttérfigyelő, ráfutásos balesetekre figyelmeztető rendszer, vészfékező automatika, távfényasszisztens, távolságtartós tempomat, automata parkolósegéd.
Az Infiniti Q30 alap benzinessel 6,355 millió forint, több mint 700 ezerrel olcsóbb csillagos rokonánál.
KaMi
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...