Bemutatók

2016. március 8. kedd, 07:17

Csereruha - Bemutató: Infiniti Q30

Infiniti Q30: a kompaktosztályban is kipróbálja magát a japán prémiummárka.

A Lexus mellett az Infiniti a másik japán első ligás márka, amelyik Európában megpróbálja felvenni a küzdelmet az ismert és nagy presztízsű német típusaival. Persze azokhoz képest mindkettőjük apró, az Infiniti csak mostanában kezd igazán ismert lenni. Ugyanakkor nem panaszkodhat az érdeklődés hiánya miatt, 2015 első kilenc hónapjában 16 százalékkal több autót adtak el, mint tavaly ugyanebben az időszakban, a 154 ezres eladás rekord a márka történetében. Ehhez kellett a középkategóriás Q50 is, az érdemi továbblépéshez pedig jó fegyvernek tűnik a Q30. Ez a cég első kompakt modellje, klasszikus ötajtós, csapott hátú kasznit kapott, igaz, a kerékjáratokra illesztett műanyag szélesítésekkel szabadidő-autós jellegűre szabták (lesz majd QX30 néven valódi emelt hasú kompakt SUV-juk is). A formaterv egyedi, illik a márkaarculatba, ugyanakkor a lemezek alatt ismerős megoldások sorakoznak. Műszakilag a Mercedes GLA és rajta keresztül az A-osztály nagyon közeli rokona, ugyanúgy a 2700 mm tengelytávú MFA-padlólemezt használják, ahogy az elöl McPherson-, hátul multilink felfüggesztés, az elektromechanikus szervokormány és a hajtáslánc is a németektől jön. Ami nem is annyira meglepő, hiszen a Merci és a Renault–Nissan–Infiniti egy ideje már együttműködik.

infiniti Q30

Az utastér kialakítása igényes, sok íves, szépen kidolgozott felület veszi körbe a bent ülőket, az anyagok első osztályúak, a kipróbált csúcsmodellnél alcantara borította még a plafont és a műszerfal egy részét is. Meglepő, hogy a kapcsolók mind a Mercedesből jönnek, még leplezni sem akarták a szoros rokonságot. A 4425 mm hosszú karosszériában elöl kellően tágas helyet találhat magának hosszabb lábú utas is, a második sor átlagos, a fejtér -– elsősorban a fix üvegtetős variánsokban -– kissé szűkös. Ahogy körbenézünk a kabinban, elegendő fedélzeti rakhelyet találunk, ám a vezető körül elkélne több kacattartó is. A 368 literes csomagtér szép kárpitozást kapott, osztott támladöntéssel bővíthető, padlója nincs túl mélyen. Ötféle motorral választható a kis Infiniti, valamennyi négyhengeres és turbós. Az 1,6-osok 122 vagy 156 LE-s teljesítménnyel választhatók, a gyengébbik csak hatos kéziváltóval, a másikat kizárólag hetes duplakuplungos robotizált egységgel adják. A Dacia Dusterben is szolgáló 1,5 l-es, 109 lovas mindkettőt megkaphatja, a csúcsbenzines (2,0 l, 211 LE) és a csúcsdízel (2,2 l, 170 LE) csak duplakuplungossal érhető el, hozzájuk -– e szegmensben nem megszokott módon –- négykerék-hajtás is társítható.

infiniti q30

Ma már elengedhetetlen a sokféle okos extra, a vevők elvárják a kütyüket és a biztonsági arzenált. Elérhető hozzá 360 fokos körpanorámát mutató kamerarendszer, holttérfigyelő, ráfutásos balesetekre figyelmeztető rendszer, vészfékező automatika, távfényasszisztens, távolságtartós tempomat, automata parkolósegéd.

infiniti q30

Az Infiniti Q30 alap benzinessel 6,355 millió forint, több mint 700 ezerrel olcsóbb csillagos rokonánál.

KaMi

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás