Újautó

2016. február 15. hétfő, 08:47

Szemfényvesztő? - Tuningteszt: Mini Cooper JCW

A Cooper S-hez képest a Mini Cooper JCW minden plusz lóereje 41 666 forintba kerül. És ez csak a beugró…

Mini Cooper JCW

A 39 LE-vel gyengébb Cooper S-t már próbáltuk, de aki rászán 897 000 forintot, extraként ahhoz is megkapja a John Cooper Works (JCW) egyedi külső (lökhárítók, légbeömlők, légterelők, küszöbök, 17 colos felnik) és belső (fekete tetőkárpit, bőrkormány, bőr váltógomb, sportülések, fémpedálok) kiegészítőit. A méretek nem változtak, a kigyúrt Mini Cooper JCW hossza sem éri el a négy métert (3874 mm), szélessége 1727, magassága 1414 mm, tengelytávja a többi háromajtós Miniével egyezően 2495 mm. A nyomtávok szélesek (elöl-hátul 1485 mm), a legnagyobb gyári alufelni 18 colos. A beszállás előre is korlátozott, hátra pláne körülményes, ide nem jutott szellőző sem, a kabin szigorúan négyszemélyes. A vezetői pozíció mély, remek fogású a kormány, jó a pedálrend, de a sok csillogó műanyag és króm, a villogó fények tűzijátéka –- különösen a 8,8 colos középső képernyő körüli gyűrű — kissé vásári. A támladöntésnél a pozícióját megjegyző sportülés adhatna több oldaltartást (testesebbek előnyben), a kilátást korlátozza a szokatlanul előrenyúló tető. Az anyagminőség messze jobb a kisautós átlagnál, az összeszerelés dicsérhető, de rossz úton néha megzörren a bútorzat. A csomagtartó 211 l-es, nagyobb fuvarokhoz le kell dönteni a 60:40 arányban osztott támlát, a felső helyzetben rögzített raktéri álpadlóval sík a rakodófelület.

Mini Cooper JCW

A hajtáslánc ismerős, a 2,0 l-es, négyhengeres, kettős megfúvású turbóval izmosított, közvetlen befecskendezéses, alapból startstopos, Euro6-os benzinmotor a JCW-ben 192 helyett 231 LE-s, nyomatéka 320 Nm, és ezt nagyon széles, 1250–4800/perc közötti tartományban megtartja. A gázreakció élénksége átlagon felüli, a gyorsulásokban pedig partner a hatfokozatú, akár kormányfülekkel is pöcögtethető, de önmagában is gyors és okos, bolygóműves automata váltó, amely két tizeddel jobb (6,1 s) százas gyorsulást is hoz a kéziváltó ellenében. Az elöl McPherson-, hátul multilink futómű a Cooper S alól jön, de több benne az aluötvözetű alkatrész, így kisebb a rugózatlan tömeg. A sportosabbra vett, alacsonyabb és keményebb felfüggesztés itt alap, de az adaptív lengéscsillapítás a csúcsmodellhez is feláras. Tovább csökkenti a tömeget, hogy a BMW kispórolta az első tengely mechanikus önzáró differenciálművét: kanyarban az ívbelső kereket csak az elektronika fékezi. A zabos Mini hangos, durrog, csattog, a rövid tengelytávval szenzációsan fordul, és a 2,3 fordulatos, villanyszervós kormány annak ellenére lézerpontos, hogy direktben nem sok visszajelzést hoz az útról. Kanyarban, finom ballábas fékkel megindítható a Mini hátulja, de határhelyzetben is jóindulatú, csak durván, nem közútra való stílusban lehet provokálni. A gumikon felesleges spórolni, a tesztautó megkínzott P7-es Pirellijei már nem álltak a helyzet magaslatán, ellentétben a minden keréknél hűtött tárcsás, jól adagolható fékkel.

Mini Cooper JCW

Hétköznapi autóként a Mini Cooper JCW gyakorlatilag ugyanazt tudja, mint a normál Cooper, hatodikban, 130-nál 2600/perc a fordulatszáma, kicsit több a menetzaj, de még elviselhető a zúgás. Városban 9,5 l/100 km-re jött ki a fogyasztás. A nagy dilemma: a Cooper S vezetési élményben nagyon hasonlít a JCW-re, és az adatok alapján sincs köztük szakadék –- csupán árban. A jól felszerelt, 12,5 millió forintos tesztautó majdnem két alap Cooper S-sel volt egyenértékű, ennyivel pedig biztosan nem tud többet.

KZ

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás