Hírek
Víztiszta - Honda Clarity FCV
Japánban kezd, de később Észak-Amerikában és Európában is bevezetik a Honda hidrogénes autóját. A Honda szerint a kúthálózat hiánya miatt még legalább tíz év kell az üzemanyagcella elterjedéséhez.
A Toyota és több prototípus meg kis sorozatú kísérlet után a Honda is közelebb került üzemanyagcellás autójának sorozatgyártásához. Az ötszemélyes elsőkerék-meghajtású Honda Clarity FCV 3 centivel hosszabb az Accordnál (4895 milliméteres), cellacsomagja és villanymotorja együtt sem nagyobb egy átlagos V6-os benzinesnél. Az üzemanyagot – azaz az áramtermelésre használt gázhalmaz-állapotú hidrogént – egy nagyobb és egy kisebb, többrétegű, hengeres műanyagtartályban (700 bar) tárolják a csomagtérben a hátsó ülések alatt.
A hatótáv 700 kilométer, a háromfázisú villanymotor 176 lóerős (legnagyobb forgatónyomatéka 300 Nm), de tartósan 136 lóerőre képes. A Clarity cellája háztartási áramforrásként is használható, 9 kW-ot tud így szolgáltatni.
Kis sorozatban, egyelőre kézi összeszereléssel indul a gyártás, és 2016 márciusában bérleti szerződésekkel kezdődik az értékesítés, először természetesen csak Japánban, nagyjából 17,5 millió forintnak megfelelő jenért.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...