Aktuális

2015. december 17. csütörtök, 11:29

Elindult a Ladák forgalmazása Magyarországon - Orosz dömping

Kétmillió alatti árral startol a Lada. Felforgathatja a piacot?

Már 2015 nyár eleje óta lehetett tudni, hogy sokéves kihagyás után újból megjelenik a Lada a magyar piacon. Történt egy s más az orosz vállalattal, mióta a HungaroLada becsukta a boltot, például a Renault-Nissan szövetség vette át az irányítást a mamutvállat felett. Nekik a Daciába már sikerült életet lehelniük (nem is akárhogy), úgy tűnik a Ladában is látnak fantáziát, pontosabban abban, hogy a szocialista blokk egykori legmegbecsültebb márkája  felfrissítve, kiglancolva Európa nyugati felébe is sikerrel térjen vissza. Az első hídfőállás éppen Magyarország, az importőrséget vállaló Duna Autó Zrt. vezetősége külön céget is alapított az új márka számára.

Az első Magyarországra érkezett Lada, a Kalina kombi leleplezése a bemutatkozó sajtóeseményen. A 2,349 millió forintos árral csak a Dacia Logan MCV tud versenyezni

Az első Magyarországra érkezett Lada, a Kalina kombi leleplezése a bemutatkozó sajtóeseményen. A 2,349 millió forintos árral csak a Dacia Logan MCV tud versenyezni

Az elmúlt hónapokban a legtöbb embert az a kérdés foglalkoztatta, hogy mennyibe kerülnek majd az új modellek, s érdemes lesz-e Ladát venni? Előbbire most már tudjuk a választ, utóbbira csak néhány tesztkör után adhatunk feleletet. A legolcsóbb újkori Lada a lépcsőshátú, 400 l-es csomagterű Granta, ezt 1,999 millió forintra árazták be, ami versenyképesnek tűnik, hiszen még a diszkont árú Dacia Loganál is olcsóbb, igaz, csak néhány ezressel. Adnak ezért egy 1,6 l-es, nyolcszelepes, 86 lóerős, szívó négyhengeres benzinest (Euro 6-ost, mást nem is hozhatnának), valamint (többek között) állítható magasságú kormányoszlopot, blokkolásgátlót, kipörgés- és kitörésgátlót, isofix rögzítést, fedélzeti számítógépet, fűthető külső tükröket, központi zárat, elektromos első ablakemelőt, pollenszűrőt, két első légzsákot, könnyűfém keréktárcsát, teljes értékű pótkereket és szervokormányt. Nem is rossz, bár az osztottan dönthető hátsó ülés nagyon hiányzik (egyik lépcsős Grantához sincs), ahogy bizonyára a további légzsákokra is vágyna a vevő (de azokat megrendelni sem lehet). A nem túl fantáziadúsan Normának hívott második szint már 16 szelepes, 96 lovas benzinmotort jelent, ehhez pluszban manuális klímát és audiorendszert kap a vevő, ez így együtt 2,449 millió, azaz még így is nagyon olcsó. Kétszázezret kell hozzáadnunk, hogy megkapjuk a sok mindennel teletömött Luxot (automata fényszóró, elektromos hátsó ablakok, esőszenzor, ülésfűtés, fűthető első szélvédő, ködfényszóró, távirányítós központi zár, elektromos tükrök, multimédia rendszer, tolatóradar), és még 350 ezret, hogy kézi helyett négyfokozatú automataváltó kényeztessen.

A Grantának van a szedánhoz hasonlóan nagy rakterű, ötajtós változata (ott már nem spórolták el az osztottan dönthető hátsó ülést, a modell felára 200 ezer Ft), testvérük a fiatalosabb vonalú, divatosabb Kalina. A felszereltség és a motorkínálat meggyezik az ötajtós Grantáéval, a 260 l-es csomagtartójú ötajtós alapára 2,199 millió forint, a Luxot 2,699 millióért adják oda. Vonzó lehet a tágasabb rakterű Kalina Kombi és annak terepesített Cross kivitele, a Norma kivitelért 2,649 milliót kell fizetni, a Cross negyedmillióval drágább ugyanebben az összeállításban.

A klasszikus 4x4, eredeti nevén Niva; erdészek, vadászok és terepen dolgozók adu ásza lehet. A Duna Autó Kunigunda utcai szalonja az etalon, az európai terjeszkedés során is az itt alkalmazott megoldásokkal operál majd a Lada

A klasszikus 4×4, eredeti nevén Niva; erdészek, vadászok és terepen dolgozók adu ásza lehet. A Duna Autó Kunigunda utcai szalonja az etalon, az európai terjeszkedés során is az itt alkalmazott megoldásokkal operál majd a Lada

Meglepetés, hogy a továbbra is fapados, klímát, kitörésgátlót és mindenféle kényelmi extrát nélkülöző, puritán 4×4 (Niva) olcsóbb lett, mint fél évtizede, amikor még lehetett kapni, most 2,799 millióért hirdetik. Valamennyi típusra nagyvonalú, 5 év vagy 100 000 km gyári jótállást vállalnak, a rozsdagarancia viszont már kevésbé gáláns, mindössze 6 év, igaz, a Daciánál is ugyanennyi ideig garantálják a lemezek korróziómentességét. 2016-ban ezer Ladát akarnak eladni itthon, s az induláskor rögtön kilenc márkakereskedésből áll az értékesítési és szervizhálózat.

Kami

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Oktatás a Magyar Autóklub vezetéstechnikai pályáján (x)

Hasznos és élményekkel teli programmal vár mindenkit a MAK...

Ecobest Challenge 2021, Electrified by Vinfast

Az Autobest idén is megrendezte Spanyolországban a nagy villanyautó-tesztjét.

Mutatjuk az Autobest 2022 döntőseit!

Döntött a zsűri, ez a hat modell maradt versenyben...

Háromféle hibrid hajtáslánc elérhető a Suzukinál

Egyre több vásárló érdeklődik a hibrid meghajtású modellek iránt,...

A Vinfast és az Autobest együttműködése

A 2017-ben alapított, 2018-ban pedig az Autobest által is...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás