Hírek

2015. november 4. szerda, 10:57

Szakított a Takatával a Honda

A Honda bejelentette, hogy a fejlesztés alatt álló modelljeiben már nem alkalmazza a Takata légzsákfelfújó készülékeit.

A Honda intézkedése közvetlenül az amerikai közlekedés biztonsági felügyelet 70 millió dolláros Takatára kivetett bírságát követi. Az amerikai felügyelet szakadásra hajlamos légzsákjai miatt bírságolta meg a Takatát és megtiltotta számára légzsákfelfújó szerkezetben gázfejlesztésre használt pirotechnikai vegyület további alkalmazását. Takada Sigehisza, a Takata vezérigazgatója szerdán bejelentette, hogy a vállalat az elkövetkező években fokozatosan kivezeti az ammónium-nitrát alapú gázfejlesztő vegyület alkalmazását és guanidin-nitrát használatára tér át.

A Honda – mint a Takata legnagyobb ügyfele és egyben egy kisebb részvénypakettjének a tulajdonosa is – közölte, hogy a cég több millió oldalnyi belső levelezésének tanulmányozásával arra a következtetésre jutott, hogy a Takata megmásította egyes légzsákfelfújó készülékek tesztadatait. A Honda megállapításairól tájékoztatta az amerikai National Highway Traffic Safety Administration közlekedésbiztonsági felügyeletet is. “A Honda minden beszállítójától elvárja, hogy minden esetben integritást tanúsítson cselekedeteiben” – fogalmaz a Honda közleménye.

Simizu Hirosi, a Takata egyik igazgatója cáfolta a Honda vádjait az adatok hamisításáról. “Tudomásom szerint ilyesmi nem történt” – közölte Tokióban sajtótájékoztatón.

Az amerikai közlekedésbiztonsági felügyelet szerint a Takata hiányos és pontatlan információkkal tévesztette meg a hatóságokat. A szóban forgó eszköz hibája 2009 óta legalább nyolc halálesettel és több tucat személyi sérüléssel hozható kapcsolatba.

A Takata öt év alatt hat részletben fizeti ki a 70 millió dolláros bírságot és további 130 millió dollár kifizetésére számíthat, ha megsérti a bírságról kötött megállapodásban foglalt kötelezettségeit, illetve a vonatkozó szövetségi törvényeket.

 

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás