Bemutatók
Bemutató: Volkswagen Sharan, Seat Alhambra - Kis lépések
Apróbb módosításokat hajtottak végre az Sharan/Alhambra ikerpáron.
2010-ben, azaz éppen öt éve mutatkozott be a Volkswagen-csoport nagy egyterűje, amely VW és Seat márkajelzéssel egyaránt megjelent a piacon. Ideje volt a ráncfelvarrásnak, hiszen időközben új kihívók, a teljesen áttervezett S-Max és az ötödik generációs Renault Espace is színre lépett. A külsőn alig változott valami. A korábbi modellhez képest az testvérmodellek orrán kicsit átrajzolták a légbeömlőt, ennek megfelelően a ködlámpák „házát” is. Az lámpatestek formája és belső elrendezése is -– alig észrevehetően, de –- új, főleg a rendelhető teljes LED-es technikának köszönhetően, egyúttal a hátsó lámpák burája is modernebb, elődjénél kevésbé domború kialakítású lett. Újak még a keréktárcsák, bent pedig lecserélték a kormánykereket. Kimondottan jót tett az egyszerűbb kezelhetőségnek, hogy a középkonzolt is áttervezték. A légkondicionáló tekerős gombjainak funkciói például anélkül is értelmezhetők rövid megszokás után, hogy le kellene vennünk a szemünket az útról. Nem meglepő módon a műszaki tartalom tekintetében sincsenek hatalmas újítások.
A legfontosabb, hogy az egész motorpaletta Euro6-os hajtóművekből áll. Egyetlen dízelt kínálnak, viszont háromféle teljesítménnyel: a 2 literes erőforrásból 115, 150 és 184 lóerős változat rendelhető, de nem Magyarországon, mert a legkisebb a fontosabb piacok kiváltsága. Benzinesből az 1,4 literes TSI 150, míg a 2 literes TSI 220 lóerőt teljesít, érdekes, hogy a Volkswagen ez utóbbit a Sharanhoz itthon nem kínálja. A hatfokozatú manuális váltót felárért kiválóan, zökkenőmentesen kapcsoló duplakuplungos automatára (DSG) cserélhetjük. Az új generációs DSG ráadásul még gazdaságosabb működésre képes, ugyanis üzemanyag-takarékos vitorlázó funkciója is van: amint a sofőr lelép a gázpedálról, oldódik a kapcsolat a motor és az erőátvitel között, az autó pedig üresben gurul tovább. Mindegyik modellhez alapáras a startstop, és a 150 lóerős turbódízelhez összkerékhajtás is ikszelhető a felszereltségi listán. Mindent összeadva –- a gyár információi szerint -– körülbelül 15 százalékkal fogyasztanak kevesebbet a felfrissített motorpalettával érkező egyterűek.
Ahogy fentebb említettük, áttervezték a középkonzol kinézetét, egyúttal a hardveren és szoftveren is változtattak. Az erősebb processzoroknak hála, gyorsabban indul az infotainment rendszer, majd sebesebben hajtja végre az utasításokat. Ilyen például, amikor funkciók között vált (mondjuk hifiről navigációra) és a számolási feladatok is gyorsabban mennek (útvonaltervezés és áttervezés), és sokkal zökkenőmentesebb a kapcsolat a mobiltelefonnal.
Bővült a biztonsági és felszereltségi lista is. Alapból jár a másodlagos ütközésvédelmi rendszer, ami az első karambolt követően –- automatikus fékezéssel -– próbálja elkerülni a másodlagos ütközést. A felszereltség új eleme a holttérfigyelő, valamint az adaptív csillapítás-szabályozás (DCC), mely utóbbi a lengéscsillapítók szelepeit állítja, így a futómű karakterisztikája ezredmásodpercek alatt alkalmazkodik a vezetési helyzethez. Hosszú távú utazáskor a masszázsfunkcióval felszerelt feláras ülésekkel kényeztethetjük magunkat.
Ami nem változott szerencsére, a 2010-es modellváltáskor bevezetett kényelmes ülésrend a korábbiaktól eltérő magasabb üléspozícióval, a könnyű pakolás lehetősége, az opcionális 2-3-2-es üléselrendezés (alapból 5 üléses), a kiváló és csendes futómű, valamint az összességében zajmentes utastér.
A Seatnál a legolcsóbb modell a 150 lovas 1.4 TSI, ez 9 018 500 forinttal indítja az árlistát, az alap-Sharan (1.4 TSI) 8 920 710 forint.
FL–KM
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...