Hírek
354 lovas az új Audi S4
260 kW (354 LE), 0 – 100 km/h 4,7 másodperc alatt: ezt tudják az Audi új, Frankfurtban bemutatott S4 és S4 Avant modelljei.
Az S modellek szíve a teljes egészében új fejlesztésű, közvetlen benzinbefecskendezésű és turbófeltöltésű V6-os aggregát. A 3.0 TFSI teljesítménye 260 kW (354 LE), 500 newtonméter maximális forgatónyomatéka pedig az 1300 és 4500 percenkénti fordulatszám közötti tartományban mindvégig a vezető rendelkezésére áll. Az új motor teljesítmény- és forgatónyomaték-szintjével egyaránt felülmúlja elődjét, mégpedig jóval kedvezőbb üzemanyag-fogyasztási értékek és saját tömeg mellett.
Az új erőforrással álló helyzetből mindössze 4,7 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra az új Audi S4, az elektronikus sebességhatároló 250 kilométer/óránál lép közbe. Az új nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó magas hatásfokkal dolgozik és rendkívül gyors, kényelmes és közvetlen kapcsolások jellemzik. Amikor a pillanatnyi menethelyzet lehetővé teszi, önműködően szabadonfutó üzemmódra váltva segíti az üzemanyag-takarékos közlekedést.
A 3.0 TFSI – mint az Audi minden S modelljének erőforrása – a quattro állandó összkerékhajtáson keresztül juttatja tekintélyes teljesítményét az útfelületre. Az önzáró központi differenciálmű alapesetben a forgatónyomaték 60 százalékát a hátsó és 40 százalékát az első tengelyre küldi, ám a pillanatnyi menethelyzetnek megfelelően akár 70 százalék is juthat előre, vagy akár 85 százalék is érkezhet a hátsó kerekekre. Az igényes quattro összkerékhajtást intelligens szoftverfunkcióként a kerekenkénti forgatónyomaték-szabályozás teszi teljessé, amely a dinamikus kanyarvételek során a belső íven gördülő kerekek enyhe, célzott fékezésével előzi meg a hajtásból eredő megcsúszás (kipörgés) jelenségét. Az eredmény még pontosabb irányíthatóságban és még stabilabb, illetve még agilisabb menettulajdonságokban mutatkozik meg. Kívánságra az extrafelszerelésként rendelhető sport-differenciálmű a hátsó kerekek közötti aktív forgatónyomaték-elosztással javíthatja tovább az irányíthatóságot.
Új fejlesztésű futóművében az egyaránt ötkaros első és hátsó felfüggesztések hatékonyan és pontosan választják külön a hossz- és oldalirányú erőhatásokat, minden menethelyzetben optimális irányíthatósági tulajdonságokat biztosítva. A felfüggesztések – akárcsak az elektromechanikus szervokormány – igen könnyű konstrukciók. Opcióként az áttételét a pillanatnyi sebesség függvényében változtató dinamikus kormányzás is rendelkezésre áll.
Az eleve a szériakivitelhez tartozó S sportfutómű az alapmodellhez képest 23 milliméterrel süllyeszti mélyebbre a karosszériát, ami az opcionális, aktív csillapítás-szabályozással működő futómű esetében is érvényes. A motor, a kormánymű, a tiptronic sebességváltó és a sport-differenciálmű mellett a folyamatos csillapítás-szabályozással (CDC = continous damping control) szerelt lengéscsillapítók is az Audi drive select menetdinamikai szabályozó rendszer részei, amellyel a vezető többféle üzemmód szerint változtathatja a futómű alapvető karakterisztikáját.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...