Technika
Kia Optima T-Hybrid
A koreai márka a szíjhajtásos Bosch BRS-hez nagyon hasonló, de saját fejlesztésű rendszert mutatott be.
Az ezzel felszerelt Optima T-Hybrid ma még csak tanulmány, azonban bármikor egyszerűen gyártásba vihető. Az akku itt is 48V-os (31 kilós, és nagyjából 1 kWh-s), de ára és főleg egyszerűbb újrahasznosíthatósága miatt hagyományos ólmos-savas. A szíjas hajtású motor-generátor 11 kilós és motorüzemben 15 LE-vel (56 Nm) támogatja meg az 1,7 l-es turbódízelt. Az alapból változó geometriás turbóval töltött 135 LE-s gép szívórendszerében egy másik, elektromos hajtású feltöltő (centrifugálkompresszor, azaz egy fél „turbó”) is dolgozik, 48V-os villanymotor forgatja. Az elektromos szerkezettel a töltőnyomás teljesen függetleníthető a motor fordulatszámától, így lényegében eltűntethető vele a turbólyuk, és az alacsony fordulattartományokban a füstölés. A Kia csak az összteljesítményt adja meg, a kettős feltöltésű rendszer, ha a gyorsításban a generátor-villanymotor is segít, 170 LE-s és 380 Nm forgatónyomatékot szolgáltat. A Kia rendszere – éppúgy, mint a Bosch-é – bármilyen autóba könnyen, az alapszerkezetek lényeges átalakítása nélkül beépíthető akár nagysorozatban is.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...