Technika

2015. május 18. hétfő, 06:58

Új Opel dízelmotorok

Folytatja 2013 óta tartó dízelcsere-programját az Opel. Újdonság az Insignia 2,0 l-ese, a más modellekben már futó 136 LE-s 1,6-os pedig most a Mokkában jelenik meg.

Az Opel Mokka szentgotthárdi gyártású alublokkos 1.6 CDTI-je az Isuzu-eredetű 1,7-est váltja le a Corsa, a Meriva és az Astra után a Mokkában is. Hatfokozatú kézi vagy automata váltó csatlakozhat hozzá és elsőkerék-hajtás. Az automata kapcsolású, lamellás kuplungos összkerékhajtáshoz csak kéziváltó társul. A motorcsere már be is következett a kereskedőknél, felára 50 000 forint, 6 LE-vel több teljesítményt és 20 Nm-rel több nyomatékot ad az újdonság. Gyári számítás szerint 9 százalékkal kevesebb a fogyasztása és a környezeti terhelése, a kategóriában jó érték a 85 LE/l fajlagos teljesítmény. A Mokkát könnyedén mozgatja a 136 LE-s dízel, az utasfülkéből csöndes, kívülről jól hallható motor alacsony fordulaton is életre kel, erejére hosszan, egyenletesen lehet számítani, turbólyuk alig érezhető.

Az Opel új dízelei már Euro6-osak

A legelőbb az Insignia négyajtósában, illetve a kombi Insignia Tourerben megjelenő 170 LE-s 2,0 l-es a vele egyező hengerűrtartalmú, ám 4 százalékkal kisebb teljesítményű (163 LE) és 14 százalékkal alacsonyabb nyomatékú elődjét váltja le 260 000 forintos áremelkedés kíséretében. Az árkülönbséget főként az Euro6-os emissziós norma magyarázza. A szigorú követelményeknek a dízelek bonyolult megoldásokkal felelhetnek csak meg, az Opel motorja a nitrogén-oxidok ellen külön tankolandó AdBlue adalékkal és redukciós katalizátorral védekezik. Az adalék karbamidoldata a részecskeszűrő és a katalizátor közé fecskendezve kezelhető ammóniává lényegíti át a nitrózus összetevőket. A motort a szívócső hangelnyelő burkolata, a hengerfejtől akusztikailag különválasztott műanyag szelepfedél is csöndesíti. A kisebb motorral ellentétben az Insignia erőforrásának csak a hengerfeje könnyűfém, de blokkjában két kiegyensúlyozó tengely forog ellenkező irányba, ez szinte teljesen kiszűri a másodlagos rezgéseket. További zajcsökkentő fogásokkal sikerült elérni, hogy a gép alapjáraton 5 decibellel csöndesebb elődjénél. A motorirányítás 2000 bar nyomással, akár 10 részletben fecskendezi az üzemanyagot az égésterekbe, a változó geometriájú, számítógépes szabályozású turbó pedig — a startstop okozta többletterhelés miatt is — vízhűtéses lett.

A 2,0 l-eseken egy egységbe rendeződött a turbó és a kipufogógáz-visszavezetés, a vezérműhajtás szíjas (EGR)

A 2,0 l-eseken egy egységbe rendeződött a turbó és a kipufogógáz-visszavezetés, a vezérműhajtás szíjas (EGR)

Az új sorozat dízelei a 2005-ben alapított torinói fejlesztőközpontból érkeznek. A 2,0 l-es egyenletes, sima járással mozgatja a két első vagy valamennyi kereket -– egyelőre csak hatfokozatú kéziváltón át. A gázadásra jól reagál, alacsony fordulatszámról is dinamikusan képes gyorsítani –- 400 Nm nyomatékát már 1750/percnél eléri. A 225 km/h-s végsebesség ötöt nőtt, a gyorsulás 9 másodperce féllel javít az előd értékén. Eddig Európában az Opel Insigniák 83 százaléka kelt el dízelmotorral, a kevésbé zajos és a vibrációkat is kerülő újdonságtól további dízelhíveket remél a márka.

F. A. 

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A Renault Trucks 2021 évi fejlesztései

Változik a dizájn, megújul a kormányoszlop, az ülések, és...

Haszonjárműként kapható újra a Suzuki Jimny

2020-ban a szigorodó európai károsanyag-kibocsátási szabályozás miatt a japán...

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás