Hírek
Ötcsillagos a Suzuki Vitara
A Suzuki Vitara a kompakt szabadidő-autók közül elsőként kapott ötcsillagos összértékelést az Euro NCAP 2015-ös töréstesztjén.
A kocsi minden részterületen magas pontszámot ért el, ennek alapján kategóriájának legbiztonságosabb modelljei közé tartozik. Az ütközéselnyelő technológia és a nagy szilárdságú acél kiterjedt használata az autót könnyűvé, mégis rendkívül törésbiztossá teszi. A Euro NCAP biztonsági tesztjén a Vitara biztonsági tulajdonságait a maximális öt csillaggal ismerték el.
Eredmények
Felnőtt utazók védelme: 89% / (80%*)
Gyermek utasok védelme: 85% / (75%*)
Gyalogosok védelme: 76% / (65%*)
Biztonsági segédrendszerek: 75% / (70%*)
* az ötcsillagos eredmény alsó értékhatára
Az egyik legfontosabb biztonsági technológia, amit a Vitara kínál, a TECT (Total Effective Control Technology). A Suzuki által kifejlesztett TECT az ütközés során felszabaduló energia elnyelésén és a gépjármű tömegének csökkentésén alapul, védi az autóban tartózkodók biztonságát. A számítógépes tervezés és a nagy szilárdságú acél használata révén a Suzuki könnyű, törésbiztos, üzemanyag-takarékos karosszériát alkotott.
Ugyancsak a passzív biztonsági felszerelés része a hét légzsák, ami a frontális és oldalirányú ütközéseknél védi az autó utasait, továbbá a biztonságiöv-előfeszítők és az erőhatárolók is. A Euro NCAP ráfutásos tesztjeiben jó védőhatást mutatott az ülés és a fejtámasz az ostorcsapásos nyaki sérülésekkel szemben. A hátsó ülések kiképzése és az általuk nyújtott biztonság szintén jó értékelést kapott. Ezenfelül a motorházfedél alakja és a motorház tetejének új struktúrái, az ablaktörlők és a lökhárítók az ütközési energia elnyelését, a sérülések mérséklését szolgálják abba az esetben, ha a kocsi gyalogossal találkozik.
A Vitarát radaros féktámogató rendszerrel (RBS) szerelték fel, amely észleli az autó előtt haladó járművel való ütközés veszélyét, és a vezetőt hangjelzéssel figyelmezteti, illetve a műszerfalon is jelez. A figyelmeztetés időzítését a vezető állítja be a „távoli” vagy a „közeli” opció kiválasztásával. Ha az ütközés veszélye tovább nő, a rendszer aktiválja a fékasszisztenst, ami vészfékezéskor megnöveli a fékezés erejét. Ha az RBS úgy látja, hogy az ütközés gyakorlatilag elkerülhetetlen, automatikus fékezést hajt végre a baleset megelőzésére, illetve – a sebesség csökkentésével – a károk mérséklésére.
A Vitarát a Magyar Suzuki Zrt. esztergomi üzemében gyártják, onnan exportálják az egész világba. Az európai piac számára idén tavasszal mutatkozott be a kocsi.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A Toyota új bZ – beyond Zero – almárkájának...

Három modell forgalmazásával kezdi meg hazai tevékenységét a kínai...