Pancserteszt

2015. április 20. hétfő, 06:08

Pancserteszt: H4-es izzók

Nyolc izzót pancserteszteltünk, a fényerejükre voltunk kíváncsiak.

Az Osramtól tesztre kapott három izzó adta az ötletet, hogy a lehető legegyszerűbb módszerrel megmérjük, mit tudnak a mai H4-esek. A módszer már többször bevált: állványról, profi digitális fényképezőgéppel mértük a fényerőt, erre az egy paraméterre voltunk kíváncsiak, hiszen ez az autósok számára a legfontosabb. Az élettartamot — bár éppen az Osram hivatkozik az átlagosnál sokkal hosszabb üzemidőre — pancsermódszerrel nem tudtuk és nem is akartuk vizsgálni. Kiválasztottunk egy függőleges, szürke betonfalat, és este 10-kor teljes sötétségben nekiálltunk. A tesztalany egy 1993-as Suzuki Swift volt, ennek bal fényszóróizzójához nem nyúltunk, a jobb oldalit cserélgettük. A fényképezőgép érzékelőjét egy adott pontra, a lámpa fali fényfoltjának közepére állítottuk, és természetesen az autó is egy helyben állt végig (járó motorral, hogy folyamatos legyen a töltés).

Csere a sötétben; ez a mai átlagautókban már sokkal bonyolultabb művelet, a Suzukiban egyszerű. Vigyázni kell, hogy a burát ne érintsük meg, mert a zsíros ujjlenyomat gyorsan tönkreteszi az izzót

Csere a sötétben; ez a mai átlagautókban már sokkal bonyolultabb művelet, a Suzukiban egyszerű. Vigyázni kell, hogy a burát ne érintsük meg, mert a zsíros ujjlenyomat gyorsan tönkreteszi az izzót

Mindig ugyanazokkal a paraméterekkel dolgoztunk: 35 mm-es gyújtótávolságú fix objektívvel, 200-as ISO beállítással, spot fényméréssel, a fehéregyensúlyt pedig „lámpafényre” állítottuk. A rekeszállás fix 2,8 volt, arra voltunk kíváncsiak, hogy a gép ehhez milyen záridőértéket választ. A záridő és a fényérték egyenes arányban áll: minél rövidebb a záridő, annál jobban világít az izzó. E módszer arra is jó, hogy az egyes tesztpéldányok közötti konkrét különbségekre következtethessünk: ha az egyiknél mondjuk 1/80-adot jelez, a másiknál pedig 1/160-adot, utóbbi fénye kétszer erősebb. Hét H4-es izzó mérkőzött meg egymással, azért éppen ilyenek, mert egyrészt rengeteg 10-15 év körüli autóban találunk H4-est, másrészt az autógyártók (olcsóságuk miatt) kezdenek visszatérni hozzájuk. Referenciának a Suzuki saját, kínai izzókészletében talált, GK márkájút vettük, 1/80-adot mértünk vele. A boltban vásároltak között volt 130 és 1500 forintos is, az Osram izzói párban 2-3 ezer forint körül mozognak, bolttól függően.

Az eredmény: a drágább lámpák elvitték a show-t, ugyanakkor például a dobozán sok jóval kecsegtető, „xenonos kék” burafestésű Osram Cool Blue Intense elmaradt a legjobbaktól és a várakozásainktól is. Ár-értékban a Tungsram Megalight Plus 60% a fényerőverseny első helyezettje, 1/160-ad záridejével a GK-nál kétszer erősebben világít, az olcsókat pedig többszörösen lekörözi.

KaMi

 

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A Vinfast és az Autobest együttműködése

A 2017-ben alapított, 2018-ban pedig az Autobest által is...

Új IVECO T-WAY, az off-road haszonjármű

Az Iveco kiegészíti Iveco Way nehézgépjármű sorozatát új off-road...

Itthon az új Lexus NX: itt a plug-in hibrid hajtás!

A márka legfontosabb modelljéből - 2014 óta - több...

Szeptembertől érkezik a Kia EV6 Magyarországra

Megtapogathattuk, beleülhettünk a Kia első tisztán elektromos hajtásra tervezett...

A Renault Trucks 2021 évi fejlesztései

Változik a dizájn, megújul a kormányoszlop, az ülések, és...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás