Újautó
Tesztnapló: Kia Optima 1.7 CRDi
Felfrissült a Kia elegáns középkategóriás limuzinja.
A középkategória elsősorban a német márkák felségterülete, bár a japánok és a franciák is érnek el részsikereket. A koreaiaknak egyelőre nem sikerült átrendezni az erőviszonyokat. A Kia Optima megfelelne az úttörő szerepre.
Karosszéria, utastér
Nincs túl sok változás kívülről: új a hűtőmaszk, a LED-es menetfény a fényszóróházba költözött, a csúcsmodell a cee’d GT-hez hasonló LED-es ködlámpával gazdagodott, hátul is más formájú (és az alapmodell kivételével LED-es) a lámpa, némileg módosult a lökhárító, újak a felnik. Belül az új kormány és a középkonzol kijelzőjének, valamint kapcsolósorának változása a legfeltűnőbb. Mindkét sorban főúri kényelemben, tágas lábteret élvezve utazhatunk, az üvegtető sem szűkíti le a fejteret. Első ülései jó oldaltartásúak, és ülőlapjuk is kellően hosszú. Minőségi anyagok veszik körbe az utasokat, kiváló a kiviteli minőség. Jól használhatók a kezelőszervek és a fedélzeti rendszer. Van elég utastéri rakhely, csomagtartója 505 literes, osztott támladöntéssel bővíthető.
Motor, erőátvitel
A 136 lovas, 1,7 l-es CRDi-dízel hangja állandóan jelen van a kabinban, bár kerregését nem mondanánk zavarónak. Megfelelő dinamizmust ad, 1500/perctől használható, 2000-től mutatja meg foga fehérjét. Automata váltója ugyan finoman és elfogadható tempóban kapcsolgat fel és vissza, de nem mondanánk következetesnek. Lejtőn például néha megtartja a fordulatot, és számíthatunk a motorfékre, ám az esetek zömében (sík úton is, ha éppen csak gurulunk és nem nyomjuk a gázt) alapjáratig visszaengedi, s teljes mértékben a fékre bízza a lassítást. Bár a motor bírná, 2000/perc alatt nem akar felkapcsolni, és ilyenkor még kézi beavatkozást sem enged. A végáttétel megfelelően hosszú, 100 km/óránál 1750/perc hatodikban.
Eco-, Normal- és Sport-módok közül választhatunk, a beállításokhoz igazodik a gázreakció és a váltókapcsolás is.
Vezetés, menettulajdonságok
Elöl McPherson-, hátul multilink-futóműve megfelelően, tompa puffanással lép túl az úthibákon, nem koppanunk nagyokat a kátyúkban, keresztbordákon annak ellenére, hogy 225/45-ös gumikon fut. A rugózás sem rossz, bár hangolása közelebb áll a sportoshoz, mint a komfortoshoz. Ívmenete semleges, mindig jóindulatú, nincsenek kiszámíthatatlan reakciói. Egyenesfutása problémamentes. Háromfordulatos elektromechanikus szervokormánya jó visszajelzéseket ad, precíz, a rásegítés mértéke is optimális. Menet közben a szél- és futóműzaj a háttérben marad. Külső tükrei jó képet adnak, az átlós hátralátást viszont korlátozza a vastag C-oszlop. Nyitott napfénytetővel országúton sem huzatos.
Felszereltség
Nem sok tételért kell külön fizetni, a bőrkárpit, az elektromos ülésállítás, az ülésfűtés, a kétzónás automata klíma, az elektromos kézifék, a kulcs nélküli nyitás/indítás, navigációs rendszer, tolatókamera, Infinity hifi, xenon fényszóró is jár az EX Premiumhoz.
Összegzés
Kényelmes, tágas, jól felszerelt, takarékos és jó minőségű a kedvező árú Optima. Megérdemelne egy jobb automata váltót
KaMi
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...