Hírek
Új dízelek a Mokkában és az Insigniában
Halk, bő teljesítményt és nyomatékot fejt ki, takarékos és csekély az emissziója – ilyen az Opel Mokka és Insignia új generációs dízelmotorja.
A két modell az év elejétől rendelhető meg a csúcstechnikájú négyhengeresekkel. A 100 kW/136 LE teljesítményű 1.6 CDTI a Mokkában teljesít szolgálatot, míg az Insigniában az új kétliteres turbós, amely 125 kW/170 LE kifejtésére képes.
A pörgős 1.6 CDTI 100 kW/136 lóereje 85 LE/liter fajlagos teljesítménynek felel meg, amihez 320 newtonméter forgatónyomaték járul. Ennek megfelelők a gyorsulási és rugalmassági értékek: nulláról százra 9,9 másodperc alatt ugrik fel a Mokka, az előzéseket pedig az teszi biztonságossá, hogy ugyanennyi idő kell ötödik fokozatban 80-ról 120 kilométer/óráig. A csúcssebesség 191 kilométer/óra.
63 kW/87 LE/liter fajlagos teljesítményével a 2.0 CDTI éppen megelőzi az 1.6 CDTI-t. 400 newtonméteres nyomatéka 1750 és 2500/perc között áll rendelkezésre, míg a 125 kW/170 LE csúcsteljesítmény 4000-nél jelentkezik, 14, illetve négy százalékkal múlva felül az elődjét, azonos fogyasztás és az Euro 6 teljesítése mellett. Az Insignia maximális sebessége 5 kkilométer/órával nőtt, így eléri a 225-öt, gyorsulási ideje nulláról 100-ra 9,0 másodperc, azaz féllel kevesebb az eddiginél.
Mindkét hajtómű titka többek között a változó geometriájú (VGT) turbófeltöltő és a közös nyomócsöves befecskendezés, amelynek fúvókái munkaütemenként akár tíz részdózist juttatnak az égéstérbe, 2000 bar nyomással. Ennek hatására tökéletes a porlasztás és a keverékképzés. Újdonság az Insigniában, hogy a turbógeometriát nem vákuum, hanem elektronika állítja, így 20 százalékkal csökkent a reakcióidő. A dízelek régi gyengéje, a nitrogén-oxid-kibocsátás már nem téma – a Mokka 1.6 CDTI-je például a részecskeszűrő elé beiktatott tároló-katalizátorral (LNT), adalékanyag használata nélkül veszi elejét ennek.
Az Insigniában az Opel BlueInjection-SCR rendszere semlegesíti a nitrogénoxidokat: a részecskeszűrőből kilépő kipufogógázba, még az SCR katalizátor elérése előtt, kis mennyiségű AdBlue folyadékot – karbamid vizes oldatát – fecskendeznek. A keletkező ammóniát (NH3) a katalizátor nyeli el, végső soron ártalmatlan nitrogén és víz lép ki.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A WTCR világkupa 2019. évi bajnoka 2022-ben az elektromos...

Magyarországon először nyílik Mercedes-Benz luxury showroom, a Pappas Auto...