Hírek

2014. szeptember 24. szerda, 08:34

Quartz, a jövő crossovere a Peugeot-tól

A Peugeot a Quartz tanulmánnyal a márka megújítja a szegmensről alkotott vízióját.  A Quartz egy szupersportos crossover.

A futómű nem mindennapi képességeit sejtetik a 2,06 m széles orr-rész és a 305 mm-es gumiabroncsok. A különböző világítási funkciók LED modulokra épülnek. A lencsementes fényszórókat egy fényvezető hangsúlyozza, amely a karosszéria két oldalán kiemelkedve kettészeli a légáramlatot. Az oroszlán embléma a hűtőrács közepén helyezkedik el, amelyet a szemlélő látószögétől függően változó pepita minta élénkít.

quartz

A tanulmány oldalnézetét a nyújtott vonalak teszik dinamikussá. A Continental gumiabroncsokkal felszerelt, 23 hüvelykes alumínium felnik a nagyvonalúan lekerekített kerékjáratokban terpeszkednek. A túlnyúlások rendkívül kicsik, hogy az autó 4,50 méteres hosszúságát maximálisan élvezhessék az utasok. A motor azonban a szerepéhez méretezett helyet kapott a légbeömlőkkel hangsúlyozott, hosszú motorházfedél alatt. Az elektromosan behúzható fellépőt is magába foglaló oldalsó rész stílusát a textilipar ihlette. A redők feszesen rásimulnak a karosszéria szerkezetére, ugyanakkor kiemelik a kerékjárati íveket.

quartz

A hátsó sárvédőkig futó üvegtető vonalából kibontakozó két spoiler fokozza az autó áramvonalasságát. Annak az éles vágásnak a vonalában helyezkednek el, amely meghúzza a határt a tanulmány két árnyalata között: az első rész kvarcszürke árnyalata a hátsó sárvédőktől matt feketébe vált át, amit az itt-ott felfénylő vörös szín még jobban kiemel.

Egy új gyártási eljárás következtében elhagyható lett a B oszlop, ami lehetővé tette az ollószerűen felfelé nyíló ajtók kialakítását. A Quartz EMP2 padlólemezéhez a legújabb ragasztási eljárással rögzített, kompozit panelekből álló karosszériát illesztettek. Ez a megoldás nemcsak súlycsökkenést, hanem rendkívül merev struktúrát is eredményezett, aminek köszönhetően el lehet hagyni a hagyományosan a szerkezet megerősítését szolgáló középső oszlopot.

A Quartz világelső a digitális szövéssel előállított textil alkalmazásában. Ez a korszerű eljárás komplex és nagyméretű darabok létrehozását teszi lehetővé, amelyek a gépből kikerülve azonnal felhasználhatók. Mivel nincs vágás, anyagfelesleg sem keletkezik. A textilt műanyagok, például műanyag palackok újrahasznosításából származó műszálból szövik. Ez az eljárás azért is előnyös, mert meglehetősen vastag, és ezért puha darabok előállítására alkalmas, ami feleslegessé teszi habréteg alkalmazását.

quartz

Az autózás történetének legszebb korszakai előtt tiszteleg a tanulmány belterébe invitált bőr. A sportos hangulat megteremtéséhez hozzájárul a műszerfal, az oszlopok és a tető fekete bőr borítása, míg a testfelülettel érintkező területeket, az üléslapokat és a támlákat régi bútorokra és ruhákra emlékeztető antikolt barna bőr borítja.

Az összképet a kompozit tömbből marással előállított ajtókeretek teszik teljessé, a gép által hagyott barázdákat vörös árnyalattal töltötték ki. Az így keletkezett vonalak mintázata mozgalmas hatást kelt, amit még tovább fokoz a folyamatosan változó megjelenése.

Mind a négy utas kagylóülésben foglalhat helyet, ami remek üléspozíciót nyújt. Az ülések szerkezete látható maradt, mindegyikhez négypontos biztonsági öv tartozik. Fokozza az utasok kényelmét a látható szerkezetű üléslapok és támlák homokszínű, lebegő bőr borítása.

quartz

A Quartz plasztikus formatervéhez kivételes motor jár. A tanulmány full hibrid plug-in hajtáslánca, amely egy belső égésű motorból és két villanymotorból áll, 500 lóerős csúcsteljesítményre képes. A motorháztető alatt a Peugeot Sport által kifejlesztett 1.6 literes THP 270 motort találjuk. A hatfokozatú automata sebességváltóval összekapcsolt, négyhengeres benzines motor csúcsnyomatéka 330 Nm, fajlagos teljesítménye közel 170 LE/l. Ez kiegészül az első tengely közvetlen hajtásáért felelős, 85 kW-os villanymotorral, amely a fékezési szakaszokban újratölti a 400 V akkumulátort, és fokozatváltáskor segíti a szívómotort. Ugyanígy, a hátsó tengelybe beépített, szintén 85 kW-os villanymotor egyszerre felelős a hajtásért és az akkumulátor feltöltéséért. A kerekek közötti fékerőt speciális ESP osztja el, ami fokozza az autó stabilitását és részt vesz az akkumulátor feltöltésének optimális kezelésében.

A motorban rejlő képességek maximális kiaknázását szolgálja a speciális Mc Pherson első, és az elektromos motort is magába foglaló, többlengőkaros hátsó futómű. A légrugós felfüggesztés 300 és 350 mm között automatikusan változtatja a hasmagasságot. Ezt a funkciót egy optikai rendszer vezérli, amely a navigációs rendszerrel egybekötött kamerák segítségével figyeli az útburkolat változásait.

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Mazda CX-5 – Csendes finomság

A CX-5 már 2017-óta fut az utakon, az idei...

Már rendelhető a bZ4X, a Toyota első akkumulátoros elektromos modellje

A Toyota új bZ – beyond Zero – almárkájának...

Magyarországon is bemutatkozik az MG

Három modell forgalmazásával kezdi meg hazai tevékenységét a kínai...

Hangos Az Autó! – 5. rész

Letölthető és hallgatható podcast mellékletünk aktuális, júniusi adása.

Hangos Az Autó! – 4. rész

A 4. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás