Hírek

2014. szeptember 5. péntek, 08:26

Bemutatták a C4 Cactust

4,19 millió forinttól indul a Citroen különlegességének az ára Magyarországon. A márka nagy reményeket fűz a C4 Cactus hazai értékesítéshez.

Szabaduljunk meg mindentől, ami felesleges – így költséget csökkentünk, gondolták a Citroennél. Az optimalizált kialakítású padlólemezhez a legújabb generációs, hatékony motorok társulnak: a C4-nél 200 kg-mal könnyebb C4 Cactus a kiváló vezetési kényelmet alacsony üzemanyag-fogyasztással párosítja (a sajtóanyag szerint a dízelváltozat szén-dioxid-kibocsátása csupán 82 g/km, fogyasztása 3,1 l/100 km, a benzines változat szén-dioxid-kibocsátása pedig kevesebb mint 100 g/km).

CL 14.081.001

A Cactusban több újdonság is bemutatkozott. Az Airbump a dizájn lényegét testesíti meg azáltal, hogy egy stíluselemhez konkrét funkciót rendel. Az autó oldalába és lökhárítóiba épített Airbump elemek grafikusan is tagolják a Citroen C4 Cactus karosszériáját. Az Airbump betétekkel a személyre szabás lehetőségei is bővültek: a négyféle (fekete, szürke, bézs és csokoládé) színben rendelhető elemek a tízféle karosszériaszín és háromféle belső stílusvilág (Stone Grey szürke, Habana Inside barna és Purple Inside lila) mindegyikével variálhatók.

CL 14.080.007

Az Airbump ezen felül tényleges védelmet nyújt a mindennapok apró megpróbáltatásaival szemben. A hőre lágyuló poliuretánból készült rugalmas felületben lévő levegőkapszulák csökkentik az ütközések erejét. Az Airbumpok nem igényelnek különleges karbantartást, ugyanakkor közvetlenül hozzájárulnak a karbantartási és javítási költségek csökkentéséhez.

C4 Cactus

A tervezők feladata az volt, hogy minél nagyobb helyet kínáljanak a vezetőnek és utasainak. A levegősebb utastér ráadásul könnyedebb és barátságosabb hangulatot áraszt.

C4 CactusCL 13.116.012

A vízszintesen tagolt, alacsony műszerfal nagyobb helyet hagy az első utas számára, de nem fosztja meg a könnyen hozzáférhető tágas rakodóhelyektől sem. Ezt egy 100%-ban digitális vezérlőegység alkalmazásával és a vezetőhely optimális kialakításával sikerült elérni. A műszerfal helyett a tetőbe építették be az utasoldali légzsákot (Airbag In Roof technológia); a kezelőgombok helyett 7 colos érintőképernyőn irányítható az autó minden funkciója (klíma, média, navigáció, beállítások, telefon, internetes szolgáltatások, vezetést segítő rendszerek); a hagyományos műszercsoport helyét digitális kijelző vette át; az ETG robotizált váltóval felszerelt változatoknál a hagyományos váltókar szerepét az „Easy Push” rendszer vette át. Az egyszerűsített rendszer a műszerfal alsó részén található fokozatválasztóból és a kormányon lévő kapcsolókarokból áll, melyek a sebességfokozatok manuális kapcsolását teszik lehetővé.

C4 Cactus

A nagyméretű első ülések is az új szellemben fogantak: a tervezők egyszerűen egy kényelmes kanapét építettek az autóba. Az utastér kényelmét növeli a kiemelkedő hővédelemmel ellátott nagyméretű panorámatető, mely szűri a napfényt, és kívül tartja a meleget. Az üvegtető egy 4-es kategóriájú napszemüveghez hasonló védelmet nyújt az UV-sugárzás ellen. Fény- és hővédő, valamint akusztikai tulajdonságainak köszönhetően nincs szükség árnyékolóra, ami súlycsökkenést (-6 kg) és jobb súlyeloszlást eredményez (az alacsonyabban elhelyezkedő súlypont miatt jobb lett az autó úttartása).

A vezetési kényelmet fokozza a „Magic Wash ” névre hallgató egyszerű és ötletes találmány, mellyel megszüntethető az a kellemetlen élmény, amikor is a szélvédő mosásakor néhány másodpercig szinte semmit sem látni a szélvédőn keresztül. A szélvédőmosó fúvókákat az ablaktörlő lapátok végébe építették be, onnan spriccelnek vékony vízsugarat. Így a szélvédőmosás során mindvégig tökéletesen kilátunk az autóból, a hagyományos rendszerekhez képest pedig feleannyi folyadékra van szükség.

 

 

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás