Hírek

2014. július 2. szerda, 08:19

Így látja a jövő közlekedését a Toyota

Sokat lehet hallani a jövő közlekedéséről, az intelligens városokról, és egyéb olyan újításokról, amelyek az elkövetkező évek során kellemesebbé és kezelhetőbbé hivatottak tenni a városokat és a városi közlekedést.

Ma még kevés konkrét, kézzel fogható példával találkozhatunk. Az idei nyári szünidő végén azonban Grenoble-ban és vonzáskörzetében valósággá válik ez az álom, így a francia Alpokban fekvő város a jövő mobilitásának úttörőjévé lép elő. 2014 októberében hetven darab Toyota i-ROAD és COMS ultra kompakt elektromos gépjárművet, valamint hozzávetőlegesen harminc darab, az EDF csoporthoz tartozó Sodetrel által kifejlesztett és kezelt töltőállomást helyeznek üzembe a városban. A három éves időtartamra tervezett programot a város és térsége, az EDF francia energiaszolgáltató vállalat, a Toyota japán autógyártó vállalat, valamint egy helyi közösségi autómegosztó vállalkozás, a Citélib között létrejött, különleges együttműködési megállapodás teszi lehetővé.

Toyota

A tömegközlekedési hálózat számítástechnikai infrastruktúrájára csatlakoztatott, új autómegosztó (car sharing) szolgáltatás kiegészíti Grenoble jelenlegi, hasonló célú szolgáltatását, a Citélibet. A szolgáltatás keretében a felhasználók a város egy adott pontján igénybe vehetnek egy kisméretű elektromos járművet, majd azt egy másik helyszínen leadhatják. A projekt további célja a közösségi közlekedési módozatok (villamosok, buszok, vonatok) és egy újszerű, a hagyományos autóknál kisebb helyigényű, apró elektromos gépjárműveken alapuló, személyes mobilitási rendszer közötti kapcsolatot hivatott népszerűsíteni. Az alapötlet, hogy az ingázók útjuk első vagy utolsó néhány kilométerét egyéni közlekedési eszközzel tegyék meg, ami rugalmasabbá és gyorsabbá teszi a közlekedést, ezáltal hozzájárulva a forgalmi dugók mérsékléséhez, és javítva a városközpontok levegőjének a minőségét.

Toyota

A Toyota adja a projektben használt, hetven darab ultra kompakt elektromos gépjárművet: az együléses, négykerekű, apró hátsó csomagtartóval rendelkező Toyota COMS modellt, valamint a kétszemélyes, háromkerekű, Active Lean technológiával felszerelt Toyota i-ROAD típust. Ez utóbbi radikális újszerű, élvezetes vezetési élményt kínál. A rendkívül kompakt jármű a motorkerékpárok, robogók kivételes manőverező képességét az autók kényelmével és stabilitásával kombinálja. Egyetlen autó által elfoglalt alapterületen négy darab i-ROAD fér el.

A Toyota egy olyan adatkezelő rendszert is kifejleszt a projekthez, amely lehetővé teszi a járművek megjelenítését, illetve lefoglalását. A rendszer Grenoble jelenleg is üzemelő közlekedési számítógépes rendszeréhez csatlakozva okostelefonról elérhető, többféle közlekedési módozatot figyelembe vevő útvonal-tervezési szolgáltatást biztosít. A Citélib by Ha:mo a Toyota második ’Ha:mo’ (a ’harmonikus mobilitás’ kifejezés rövidítése) projektje, és az első, amelyet Japánon kívül indítottak útjára.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Oldtimer Show 2022

Május 13-15. között rendezték a XVII. oldtimer jármű kiállítást.

Can-Am Ryker 900 Rallye

A Can-Am Ryker egy roadster és egy túramotor szerelemgyereke,...

Már rendelhető a bZ4X, a Toyota első akkumulátoros elektromos modellje

A Toyota új bZ – beyond Zero – almárkájának...

Magyarországon is bemutatkozik az MG

Három modell forgalmazásával kezdi meg hazai tevékenységét a kínai...

Hangos Az Autó! – 5. rész

Letölthető és hallgatható podcast mellékletünk aktuális, júniusi adása.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás