Haszonjármű

2014. június 30. hétfő, 10:55

Fél évig kínozták a Ford Transitot

A Ford minden eddiginél intenzívebb tesztsorozatnak vezette alá a vadonatúj Transitot.

A prototípusok 11 millió kilométernek megfelelő távot futottak le a közutakon és a próbapályákon, négy kontinens szélsőséges, 40 és -40 fokos éghajlati viszonyai közt. Az átfogó vizsgálatok eredményeképpen a szakemberek több mint 100 helyen tökéletesítették az autót.

Transit

Az új Transit egyaránt piacra kerül Európában és Amerikában is, ezért az autó gyorsított tartóssági tesztjei is két helyszínen, a Ford belgiumi pályáján Lommelben, valamint a michigani Romeóban folytak. Lommelben a Ford a vadonatúj Transitot – a dobozos áruszállítót, az önjáró alvázat és a minibusz-változatot egyaránt – több mint 30 különféle tesztnek vetette alá. Ilyen volt például a tartós utánfutó-vontatási próba, aminek során az autók maximális terheléssel egy teljesen megrakott trélert húztak. A további szélsőséges feladatok listáján szerepelt még a két hónapon át tartó non-stop száguldás maximális sebességen, durva kaviccsal borított útszakaszokon, só- és sárfürdőkön át. A prototípusok korrózióállóságát úgy vizsgálták, hogy az autók nagy páratartalmú kamrában áztak 12 héten át, utána pedig a nyolcas-próba következett, amikor a Transitok egy hónapig megállás nélkül nyolcasokat írtak le a pályán. A mérnökök több mint 5000 alkalommal hajtottak végig egy extrém kátyús és rázós szakaszon, és 60 km/ó-s sebességgel ugrattak fel a 140 mm magas járdaszegélyekre.

Transit

A Transit prototípusait a Ford gondosan kiválasztott helyszíneken is próbára tette Európában, Észak-Amerikában, Afrikában és Ázsiában. Az autók 40 fokos hőségben tették a dolgukat Arizonában, Dubaiban és Dél-Afrikában, majd -40 fokon is bizonyították működőképességüket Finnországban és Kanadában, közben pedig Európa, a Közel-Kelet, Oroszország, Törökország és az USA legkeményebb tájait szelték át, megfordulva többek közt az osztrák Alpokban és a kaliforniai Death Valley-ben is. Bemutatása előtt az új modell még több mint 500 ezer kilométert teljesített a profi Transit-flottafelhasználók hosszú távú tesztjein is. A tesztlaboratóriumokban a Ford a több tízezer órányi motorteszt részeként 46 napon át különleges fékpadokon modellezte a vadonatúj Transit 2.2 Duratorq dízelmotorjának nagy terhelésű, folyamatos városi üzemét. A fékpadok 30 napon belül 10 évnyi valós futásteljesítményt szimuláltak. A tesztsorozat során gyűjtött tapasztalatok alapján a Ford több mint 100 jelentős módosítást hajtott végre a Transit Custom szerkezetén; a mérnökök egyebek mellett áttervezték a jumbo áruszállító változatok küszöbidomait, és megerősítették az önjáró alvázak hátsó kereszttagjait.

Transit

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A Vinfast és az Autobest együttműködése

A 2017-ben alapított, 2018-ban pedig az Autobest által is...

Új IVECO T-WAY, az off-road haszonjármű

Az Iveco kiegészíti Iveco Way nehézgépjármű sorozatát új off-road...

Itthon az új Lexus NX: itt a plug-in hibrid hajtás!

A márka legfontosabb modelljéből - 2014 óta - több...

Szeptembertől érkezik a Kia EV6 Magyarországra

Megtapogathattuk, beleülhettünk a Kia első tisztán elektromos hajtásra tervezett...

A Renault Trucks 2021 évi fejlesztései

Változik a dizájn, megújul a kormányoszlop, az ülések, és...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás