Használtautó
Használtautó-teszt: Kia Rio 1.5 CRDi EX (2006)
Üde színfolt a piacon a második generációs Kia Rio, ráadásul úgy tűnik, tartós is.
2005-ben mutatták be, ez volt az első modern, európai ízléshez igazított modell a márka palettáján. Bár nem lett nagy siker, aki használja, többnyire elégedetten nyilatkozik róla. Ahogy tesztautónk gazdája is, aki 226 ezer kilométer után sem bánja, hogy a dízel-Rio mellett döntött.
Karosszéria
Átlagos kisautós méretek, alacsony küszöbök, jó beszállási kényelem jellemzi. A szürke uralta beltérben kopogósan kemény műanyagok és izzasztó üléskárpit fogad, utóbbiak újszerűek, pedig utólagos huzat nem védi a felületet. A műanyagok ellenben több helyen megkoptak már: a volán küllői, vékonyka karimája, a kapcsolók egy része, és sok a kifényesedett elem is; igaz, ezzel nem rosszabb, mint a hasonló futásteljesítményű konkurensek. Automata klímája most is hibátlanul teszi a dolgát, az összes elektromos berendezés működik. Jó gyártási minőségről tanúskodik, hogy menet közben semmi sem zörög.
Hosszú távon sem fárasztóak az első ülések, a helykínálat elöl tágas, a második sorban jobb, mint az átlag: a fejtér bőséges, a lábtér sem szűkös, a középső padlómerevítés sem hatalmas, igaz, a szélesség inkább két felnőttnek optimális. Az ajtókon találunk zsebeket (hosszúak, de nem túl öblösek), ahogy az első ülések támlájára is varrtak kacattartót. A vezető környezetében van elég rakhely, a kesztyűtartó átlagos méretű. Osztottan dönthető a hátsó ülőlap és a támla, könnyű az alapesetben 270 literes csomagtér bővítése. A kinyitott ötödik ajtó 180-185 cm-es magasságú pakoló fejét nem veszélyezteti. A padló alatt teljes értékű a pótkerék.
Motor, erőátvitel
A közöscsöves 1,5 literes turbódízel 110 lóerős, 235 Nm nyomatékát 1900/percnél adja le. Már 1500/perctől dinamikusan gyorsítja az 1,1 tonnás autót, zaja sosem lesz terhes. Alapjáraton remegteti a kasztnit. Ötfokozatú váltójának karja már erősen lötyög a kulisszában, ám a kapcsolás még így sem nehézkes. 170 000 km-nél cseréltek kuplungszettet (a kinyomó csapágy fáradt el), a pedál könnyen jár (a gyárival kényelmetlenebb volt a munka). Az autó ideje zömét városban tölti, így nem rossz a 6-6,5 l/100 km átlagfogyasztás. Olajat nem eszik, a csereperiódus 15 000 km. A turbó és a befecskendező rendszer sem szorult még felújításra.
Vezetés, menettulajdonságok
Hármat fordul a végállások között a hidraulikus szervós kormány, még nincs kikopva, jó vele irányítani a Riót. Elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros futóműve az első stabilizátorszilentek cseréjére vár, emiatt most kissé kopog. Kanyarban sokáig semleges, nem kell számítani váratlan reakcióra. A rugózás nem kemény, az úthibákkal is kesztyűs kézzel bánik. Eleddig mindössze az első kerékcsapágyakat és két első alsó gömbfejet cserélték a futóműben. A fék átlagos erejű, jól adagolható a lassító erő. Elöl a harmadik, hátul a második fékbetétgarnitúrát koptatja. A gyári alkatrészek nagyon drágák, ám a legtöbb kopó cuccból van jó minőségű, olcsóbb utángyártott.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...