Újautó

2014. március 21. péntek, 05:21

Bemutató: Porsche Macan

A Porsche szerint a Macan terepjárós külseje ellenére igazi sportautó.

A 4,7 m hosszú, 2,87 m tengelytávú Macan az Audi Q5 alapjain gurul, de karosszériája nagyon más: jó 5 centivel szélesebb, (1923 mm) 2,5-tel alacsonyabb (1624 mm) és 7-tel hosszabb is, motorházteteje részben a sárvédőkkel együtt nyílik. Öt személlyel kereken 500, támladöntéssel 1500 l a csomagtartó, az ötödik ajtót alapáron villanymotor mozgatja. Minden változatban alap a nyomaték többségét lehetőleg a hátsó kerekekre küldő, lamellás kuplungos összkerékhajtás, a hétfokozatú, kormányfülekkel is léptethető duplakuplungos váltó (PDK), az elöl hatdugattyús nyereggel dolgozó fék és az elektromos kézifék is. A szervokormány tisztán elektromechanikus, a független, elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink-futómű a Q5-ének közeli rokona, alapáron acélrugós. A Turbóhoz szériában jár a három fokozatban állítható aktív lengéscsillapítás, a sebességfüggően szintszabályozós, de az utastérből is állítható légrugózás extra. Ezzel 230 mm a legnagyobb hasmagasság, rakodásnál a hátsó rész az alaphelyzetből 50 mm-rel lesüllyeszthető. Terepen a teljes hajtásláncot felügyelő off-road program és 3-tól 30 km/óráig működő lejtmenetasszisztens is segít, extra az ívmeneti stabilitást javító nyomatékirányító hátsó differenciálmű.

porsche_macan-turbo-2014_r6.jpgMinden motor V6-os, turbós, közvetlen befecskendezéses, startstopos, és egyelőre Euro5-ös. A Macan S változó vezérlésű 3,0 l-es benzinese a Panamera S-ből való, és két feltöltővel 340 LE-t tud (460 Nm). A csúcs, a Turbo szintén kétturbós, friss fejlesztésű 3,6-ossal fut (400 LE, 550 Nm), végsebessége 266 km/óra, és 4,6 s a gyorsulás 0-ról 100-ra — igaz, ehhez kell a feláras, rajtautomatikás Sport Chrono csomag is, ami két tizedet farag le a sprintből. A Diesel S közöscsöves, 3,0 l-es gázolajosa Volkswagen-származék (258 LE, 580 Nm).

A Macant Lipcsében gyártják (ott ahol a Panamerát és a Cayenne-t is), a Porsche félmilliárd eurót költött az évi 50 000-es kapacitású sorra. A hazai indulóár 14,3 millió, de a tavasszal érkező V6-osok után 2014 végén jönnek az olcsóbb, szintén turbós, de négyhengeres 2,0 l-es, benzin- és dízelmotorok.

KZ

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A Vinfast és az Autobest együttműködése

A 2017-ben alapított, 2018-ban pedig az Autobest által is...

Új IVECO T-WAY, az off-road haszonjármű

Az Iveco kiegészíti Iveco Way nehézgépjármű sorozatát új off-road...

Itthon az új Lexus NX: itt a plug-in hibrid hajtás!

A márka legfontosabb modelljéből - 2014 óta - több...

Szeptembertől érkezik a Kia EV6 Magyarországra

Megtapogathattuk, beleülhettünk a Kia első tisztán elektromos hajtásra tervezett...

A Renault Trucks 2021 évi fejlesztései

Változik a dizájn, megújul a kormányoszlop, az ülések, és...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás