Aktuális

2014. március 6. csütörtök, 14:26

Melyik a legjobb gyerekülés?

Jobbak az eredmények, mint tavaly, nem nehéz biztonságos gyerekülést találni. Íme, az ADAC gyerekülésteszt eredményei.

A legnagyobb német autóklub, az ADAC által végzett termékpróbák nagy érdeklődésre tartanak számot egész Európában, különösen népszerű a gumiabroncsokat és a gyereküléseket vizsgáló tesztjük. Most ez utóbbi volt soron, a tavalyi év végén jelent meg ugyanis a gyermekbiztonsági rendszereket bemutató 2013-as nagy összesítésük.

gyerekülés

 

Három éve új értékelési rendszert vezettek be. A frontális és oldalütközés közbeni viselkedés törvényben is előírt vizsgálata mellett kíváncsiak az ergonómiára, a kezelhetőségre és az ülésekben lévő károsanyag-tartalomra. Utóbbi különösen nagy hangsúlyt kap, az e területen rossz eredményt szerző ülések a végső pontozáskor is automatikusan elégtelent kapnak, többi tulajdonságuktól függetlenül. Itt egyrészt azokat a felületeket nézik, amelyek érintkezhetnek a kicsik testével, de tavaly óta az ülés más alkatrészeinél is megvizsgálják az alapanyagot. Ezen a teszten azt ellenőrzik, hogy — az uniós paragrafusokban megfogalmazott elvárásokhoz képest — milyen mértékben tartalmaznak egészségre veszélyt jelentő adalékokat, összetevőket (így: nehézfémeket, festékanyagokat, tűzgátló anyagokat, szerves cinvegyületeket és fenolszármazékokat) az eszközök.

Összesen 42 modellt válogattak be a próbadarabok közé, örömteli, hogy három kiváló és 18 jó osztályzatot tudtak kiosztani az összesen öt méret-, tömeg- és korosztály-kategóriába sorolt ülések között. Kiemelt (50 százalékos súllyal számít) az ülések biztonsága, e versenyszámban tavaly hárman buktak el, így a végső értékelésben is elégtelent kaptak: a Nania Baby Ride, a Römer Xtensafix és az Axkid Kidzofix. Ez utóbbi a károsanyag-teszten is elhasalt, vele együtt a Römer Max-Fixben is túl sok nem megfelelő összetevőt találtak. A 64 km/órával végzett frontális-, illetve az 50 km/órás oldalirányú ütközési próbán kilenc kiváló osztályzat született, ugyanezen a vizsgálaton 2012-ben csak hárman érdemelték ki a legjobbaknak járó minősítést.

A gumikhoz hasonlóan itt sem feltétlenül a legdrágább ülések a legbiztonságosabbak: az 1–4 éves korig ajánlott ülések között (I-es kategória) a 195, valamint 199 eurós Cybes és Kiddy maguk mögé utasítottak több 400 euró körüli áron elérhető konkurenst. Igaz, nem mindegy, melyik olcsó eszközt vesszük: a diszkontláncokban is kínált, már említett Nania Baby Ride-ot ugyan potom pénzért, 39 euróért mérik a jellemzően 200 eurónál drágább ülések kategóriájában, ám szörnyű biztonsági eredménye miatt még ennyit sem érdemes érte kiadni.

Az ötajtós VW Golf VI-ossal végrehajtott ütközéses próbákon a próbababákra ható erőket ülő és fél fekvő (pihenő) pozícióban is megvizsgálják, emellett a statikus, az ülések rögzítésére vonatkozó vizsgálatok is szerepelnek a teszten, amelyet 2 és 4 üléses autókban, valamint mikrobuszban végeznek el. Az eszközök kiképzésénél kíváncsiak az övvezetésre, a gyerekek méretéhez való igazításra, az ülés stabilitására, a fej megtámasztására. Az ergonómiai, kezelhetőségi vizsgálatoknál (amelyek a biztonsághoz hasonlóan szintén 50 százalékos súllyal számítanak) a helykínálatot, az üléspozíciót, az autóban való helyfoglalás mértékét, valamint a beszerelést veszik górcső alá. Az ülések kivitelét és kialakítását, továbbá a már említett károsanyag-tartalmat nem emelik ki a súlyozásnál, ám, ahogy azt írtuk, utóbbinál a rossz eredmény az ülés végső értékelését is alapvetően befolyásolja. Minden szülőnek azt javasoljuk, hogy vásárlás előtt próbálja ki gyermekével az üléseket valamilyen szakboltban, és nézze meg azt is, hogy beszerelhető-e a családi autóba a kiválasztott biztonsági eszköz.

További részletek Az Autó 2014/2. számában!

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Oktatás a Magyar Autóklub vezetéstechnikai pályáján (x)

Hasznos és élményekkel teli programmal vár mindenkit a MAK...

Ecobest Challenge 2021, Electrified by Vinfast

Az Autobest idén is megrendezte Spanyolországban a nagy villanyautó-tesztjét.

Mutatjuk az Autobest 2022 döntőseit!

Döntött a zsűri, ez a hat modell maradt versenyben...

Háromféle hibrid hajtáslánc elérhető a Suzukinál

Egyre több vásárló érdeklődik a hibrid meghajtású modellek iránt,...

A Vinfast és az Autobest együttműködése

A 2017-ben alapított, 2018-ban pedig az Autobest által is...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás