Hírek

2014. február 4. kedd, 09:21

Bemutató: Nissan Qashqai

Kiszolgált a népszerű első szériás Nissan Qashqai, itt a töviről hegyire megújult utód.

Merész húzással élt a japán–francia vállalat 2007-ben: kivezették a piacról a klasszikus alsó-középkategóriás modelljüket, s hoztak helyette egy Crossovert, azaz kategóriákon átívelő modellt, a furcsa nevű Qashqait. Jár nekik a dicséret, mert jókor hoztak jó döntést, ma ez a modell a kategória élharcosa. 2007. rég volt, a konkurencia nagy erőkkel nyomul, nem meglepő, hogy 6 év után teljesen új modellel rukkoltak elő. A második széria sportosabb karakterű, s egyben nagyobb is: 4,7 cm-rel hosszabb (4380 mm), ugyanakkor 2,6 cm-rel szélesebb is (1806 mm) s 2,5 cm-rel alacsonyabb (1590 mm), mint elődje. Tengelytávja is nőtt 1,6 cm-rel, így most 2646 mm.

nissan_qashqai-premier-limited-edition-2014_r9.jpg

Teljesen új a padlólemez, első ízben használják a Nissan–Renault-szövetség CMF-platformját, erre a moduláris alapra számos más modell épül majd a közeljövőben. Áttervezték az első McPherson- és hátsó csatolt lengőkaros, illetve a négykerék-hajtásos kiviteleknél több lengőkaros független felfüggesztéseket, új típusú, kétdugattyús lengéscsillapítókat alkalmaznak, s az elektromos szervokormány is friss fejlesztés (más a vezérlés, 5 százalékkal csökkentették az áttételi arányt). Belül sem lehet ráismerni, sokkal harmonikusabb megjelenésű és áttekinthetőbb a műszerfal, esztétikusabbak a díszítések, finomabbak a felhasznált anyagok. A helykínálat hasonló, mint eddig, azaz kényelmesen el lehet helyezkedni mindkét sorban. Nem nőtt érdemben a csomagtér mérete: a 410-ről 439-re változott a kapacitás.

A 2014-es Qashqai motorpalettáján új és régi szereplőket is találunk. Előbbi az 1,2 l-es, négyhengeres turbós benzines 115 lovas, ez vette át a szívó 1,6-os szerepét, gyári vegyes fogyasztása 5,6 l/100 km. Jövő tavasztól jön egy 1,6-os, szintén turbós 150 lóerős benzines, amelyhez már négykerék-hajtást is  kínálnak. A dízelek régi ismerősök: 1,5 (110 LE, 260 Nm) és 1,6 (130 LE, 320 Nm) literes, közöscsöves, turbós négyhengeresek. Utóbbihoz Xtronic nevű fokozatmentes CVT-váltót vehetünk 600 000 forintért, s egyelőre ezt a motort kell választania annak is, aki a 4WD-hajtást keresi.

nissan_qashqai-premier-limited-edition-2014_r4.jpg

Több innovatív biztonsági extra is megjelent a kínálatban, így kaphat vagy vehet a vevő a Note-ban már megismert Aktív Biztonsági Pajzsot, kibővített funkciókkal (frontálisütközés-megelőzés fékezéssel, közúti jelzések felismerése, éberségfigyelő, sávelhagyás-jelzés, holttérfigyelés, parkolási manőverezéskor mozgó tárgyak észlelése, automata távfénykapcsolás), intelligens parkolóasszisztenst, full LED-fényszórót, 360 fokos parkolókamerát.

Az új típus ára már ismert, az alapmodell (1.2 DIG-T Visia) 5 490 000 forintért vihető haza februártól, a legolcsóbb 4×4-es kivitelnek (1.6 dCi Visia) 7,44 millió az ára.

KaMi

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Indul a Hangos Az Autó!

Idén 30. évfolyamába lépett Az Autó, az autóslap, és...

Bemutatkozik a Hangos Az Autó

Bemutatkozik a Hangos Az Autó, kiadónk podcast adása. Érdekli,...

Munkába állt az első elektromos Renault Trucks D

Az akkumulátoros elektromos járműveket már Európa-szerte alkalmazzák a városi...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest immár 32 tagú zsűrije a tisztán elektromos...

Oktatás a Magyar Autóklub vezetéstechnikai pályáján (x)

Hasznos és élményekkel teli programmal vár mindenkit a MAK...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás