Újautó
Tesztnapló: Skoda Superb kombi 2.0 TDI
A Skoda Superb kombi luxusigényeket is kielégít, utastere kategóriájának legnagyobbja.
Most frissült fel a Superb-család, ez elsősorban néhány külső átalakításon (fényszórók, hűtőmaszk, hátsó lámpák) látszik. Hatalmas kabinjával és mindent elnyelő puttonyával reprezentációs célokra is megfelel, 2,0 l-es csúcsdízel takarékos, DSG-váltója igazán ügyes.
Karosszéria, utastér
Nagyok az ajtónyílások, kényelmes a beszállás. Bőr-alcantara kárpitja igényes, műanyagjai szépek, többségük puha. Hosszú távon is jó ülni az elektromos deréktámaszú, s elektromotorokkal állítható első ülésekben, könnyű megtalálni az ideális vezetési pozíciót. A középkonzol széles és kemény peremű, hosszú lábúak térdének útban van. Fejedelmi a második sor lábtere, a fejtér is megfelelő, bár a napfénytető miatt némileg kisebb, mint az e nélküli verziókban. A hátsó ülésekben jó utazni, a középső hely a vaskos kardánalagút miatt nem az igazi. Elöl és hátul egyaránt van középső kartámasz, az első négy irányban állítható, ahogy a jó fogású volán is. Ajtózsebei lehetnének öblösebbek, a vezető környezetében elkélne egy kicsit több nyitott rekesz, fedettből szerencsére van elég. Szépen kárpitozott az alacsony padlójú, síkokkal határolt falú raktér, amely alaphelyzetben (teljes értékű pótkerékkel) 603 literes, s ha az osztottan előrehajtható hátsó üléseket (támlát és lapot együtt) ledöntjük, 1835 liter tárul elénk.
Motor, erőátvitel
A 2,0 l-es turbódízel 170 LE-t és 350 Nm-t kínál, ez bőségesen elég az 1,5 tonnás kombihoz. 1200/perctől lehet terhelni, 1500-tól jön meg az ereje, és innentől nagy lendülettel húz. Rezonanciát nemigen közvetít a kezelőszervekre, ám hangja alapjárattól kezdve mindig jelen van a kabinban. A hatfokozatú, duplakuplungos DSG-robotváltó nagyon szimpatikus: finom, jól együtt él a dízellel, hibátlanul kapcsolgat vissza lejtőn vagy fékezéskor. Amit még kívánnánk tőle, hogy hirtelen nagy gázra reagáljon kicsit gyorsabban, és esetleg ne engedje 1100/percig vissza fordulatot, ahol a négyhengeres már remegve, kelletlenül dolgozik. Van „Sport” programja, ilyenkor élénkebbe reagál és magasabban tartja a fordulatot. A mért vegyes, 6,4 l/100 km-es fogyasztás jónak számít.
Vezetés, menettulajdonságok
Elöl McPherson-, hátul összetett karrendszerű futóművét kemény rugókkal párosították, ez főleg a keresztbordáknál zavaró: átgurulva rajtuk erős ütéseket kapnak az utasok. Kanyarban viszont remekel, egyenesfutása is jó. Háromfordulatos volánja pontos, négytárcsás fékrendszerében van elég tartalék. A futómű nem zajos, a szél sem szól hangosan, a gumik viszont morognak menet közben. Fordulóköre átlagos.
Felszereltség
Az Elegance-szint rengeteg extrát magában foglal, s a külön megvehető felszerelések listája is hosszú, a kiegészítőkkel dugig pakolt, tetőablakos, elektromos ülésállításos, bőrkárpitos, 6,5 colos érintőképernyős hifivel is ellátott kombi 12,98 millió forint, a DSG-s Elegance alapára 10,59 millió.
Összegzés
Kényelmes, tágas, már-már luxusautós a Superb. Kár a dízel zajosságáért és az ilyen autókhoz nem illő „fapados” rugózásért.
KaMi
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Bár a legtöbben nagyjából tisztában vagyunk az autópályán való...

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...