Aktuális

2013. december 13. péntek, 08:38

Ingyenes karbantartás új autókhoz

Ingyenes karbantartás: akár a garanciaidő teljes karbantartási költségét is kifizetheti helyettünk a forgalmazó. Megnéztük, ki mit ajánl a vevőknek.

Jól ismert autósmondás: megvenni könnyebb, mint fenntartani. Ez mostanában elsősorban a fiatal, de sokat futott, használt dízelmodellekre igaz, ahol a bekerülés költséget teljes egészében kifizethetjük egy turbó, befecskendező rendszer és kettős tömegű lendkerék cseréjekor vagy javításakor. De azért a mai új modellek karbantartása sem olcsó, hiszen a segédanyagok vagy a műhelyekben felszámított óradíj mind húsba vágó tétel, főleg egy prémiummárkánál. 100 000 kilométeres futással számolva, amely egy átlagos, 20 000 km-enkénti olajcsere-periódus esetében 5 műhelylátogatást takar, 180-400 ezer forintos szervizdíjjal kalkulálhat az autós.

karbantartas

 

Néhány éve bukkantak fel a hazai vevőcsalogató módszerek között a különböző karbantartáscsomagok.   A nagy durranás az, amikor egy ilyet ingyenesen adnak az új autót vásárló ügyfélnek. Jellemzően a kötelezően előírt szervizlátogatások munkadíját, alkatrész- és folyadék-, valamint olajszükségletét fedezi a program, vagyis az autósnak (általában 100 000 km-ig) nincs fizetnivalója! Kivétel persze, ha nem karbantartásról, hanem kopó-forgó alkatrészek javításáról, cseréjéről van szó, mert annak költségét nem fedezi a grátisz szolgáltatás. Az első ilyen ajándékkal kedveskedő márka az Alfa Romeo volt itthon, a 159-es modelljéhez kínálta ezt a csomagot. Mára ők visszaléptek ettől, de mások megjelentek a színen: ma a BMW, a Jaguar, a Land Rover/Range Rover, a Mercedes, a SSangyong és a Volvo kínál ingyenes karbantartást. Közülük a Volvo kivételével mindegyik hosszú távú programként hirdeti ezt a több százezer forintos ajándékot. A svédek akcióznak, a december 31-éig megrendelt modellek esetében, bizonyos típusokhoz él ez a szolgáltatás.

Persze az sem rossz, ha az autó tulajdonosa előre, jól tervezhető módon kiszámíthatja, hogy mennyibe kerül egy adott futásnál a kötelező karbantartás. Erre találták ki a fizetős karbantartási csomagokat. Vannak alapváltozatok, amelyek ugyanazokat tartalmazzák, mint a fent említett ingyenesek. És vannak ennél többet is adók: a befizetett díj tartalmazza például a cserére szoruló kopó-forgó alkatrészek költségét (így akár a fékbetétek, tárcsák, kuplungszerkezet, ablaktörlő stb.), a javítások munkadíját, adott esetben az alkalmankénti külső és belső mosást, a vizsgára felkészítést, vagy a kiterjesztett garanciát, védőszárny szolgáltatást. A Citroën és a Peugeot havidíjas konstrukciót dolgozott ki, azaz az ügyfél minden hónapban néhány ezer forintos összeget ad ki, mintha mondjuk a cascót vagy a kötelezőt fizetné. Így eloszlik a költség, s akár 200 000 kilométer futásig vagy 96 hónapra mentesül az autó fenntartója a nagy összegű kiadásoktól, akár (némi felárért) a kopó alkatrészek cseréjének díjától. A BMW az autó mellé adott ingyenes karbantartásnál többre vágyó ügyfelekre is gondol kétféle fizetős csomagjával, ezekben szerepel többek között a meghatározott időtartamra eső kopó alkatrészek cseréje. Ahogy a franciák, úgy a BMW is valamennyi modelljéhez kínálja a pénzes változatot.

A diszkont árú Daciákhoz szintén elérhető a fizetős (de csak a kötelező szervizeknél felmerülő karbantartásra, olajcserére vonatkozó) Service Pack, s nem is drágán: a 36 hónapra vagy 100 000 km-re szóló módozatnál az alapmotoros Sandero gazdája 164 900 forintot fizet, ami az ez alatt elvégezhető 5 szervizlátogatást figyelembe véve baráti összeg. A testvérmárka és a közeli rokon, azaz Renault és a Nissan árlistáján is szerepel az előre, egy összegben kifizethető karbantartási csomag. Ide tartozik, hogy az előre kifizetett díj akkor sem vész el, ha eladják az autót, hiszen a szolgáltatás átruházható az ezeket kínáló márkáknál.

KaMi  

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás