Bemutatók

2013. december 4. szerda, 13:54

Vezettük az új Opel Insigniát

Az Opel öt év után felfrissítette az Insigniát és bemutatta a Country Tourer szabadidő-kombit.

A rüsselsheimiek mai formavonalát éppen az Insignia indította el még 2008-ban, ha komolyabban átrajzolták volna, saját modellsoruknak fordítottak volna hátat. A megjelenés lényegében változatlan, de a kötelező gyakorlatokat mind teljesítették a fejlesztők, sőt sok részletben jóval tovább mentek. Kívül az orr és a hátsó rész változása a legfeltűnőbb, újak a lámpák, és a lökhárítók.

Insignia_14_i01_013_PR_final

A három karosszériaváltozat (négy-, ötajtós és kombi) változatlan, de új a műszerfal, főleg a középkonzol, sokkal kevesebb rajta a gomb, a legtöbb funkció érintőképernyőről működtethető, a kétzónás légkondi hőfokszabályozója és az ülésfűtés is érintőkapcsolós. A vezető előtti műszerek mind újak, az üzemanyagszint-jelző a fordulatszámmérő és a vízhőmérő analóg, a sebességmérő (vetített mutatós órával) a középső folyadékkristályos monitoron jelenik meg. Ez a kijelző konfigurálható, akár a navigáció térképe is ide tehető. A padló és az elöl McPherson-, hátul oldalankénti több lengőkaros futómű a régi, de a hátsó beállításain, szilentjein és csillapításán is alakítottak.

Opel Insignia

A motorsor extrahosszú, minden tagja ismerős és turbós, van, amelyik még csak más Opelekből, de egyiket sem hagyták érintetlenül. A legtöbbhöz startstop is kapható, az alap 1,4-es benzines, változatlanul 140 LE-s (200 Nm), de mostantól Euro6-os emissziós besorolású és gyári autógázos (LPG) kivitelben is elérhető. A többiek Euro5-ösök, a fő újdonság a más modellekben már kipróbált, szentgotthárdi közvetlen befecskendezéses 1,6-os benzinmotor, 170 LE-vel (260 Nm). A benzines csúcs a 2,0 l-es közvetlen befecskendezéses 250 LE-s (400 Nm) és a 2,8-as V6-os (330 LE, 435 Nm). Dízelből rengeteg van, a felfrissített 2,0 l-es 110, 120, 130, 142, és 163 LE-vel is választható egy turbóval, a biturbó 195 LE-s (195 LE, 400 Nm), az új 1,6-os gázolajos (136 LE, 320 Nm) az Insigniában még nincs. A váltók mind hatfokozatúak és vadonatújak, alapáron az összes hajtáslánccal kézi jár, a bolygóműves automata az 1,4-es kivételével valamennyi benzineshez, a dízelek közül pedig a 130, a 163, és a 195 lovashoz rendelhető. A lamellás kuplungos összkerékhajtás szabályozó rendszere friss, a két legerősebb benzines csak ezzel fut, a dízelek közül pedig a 163 és a 195 LE-s választható vele. Fedélzeti elektronikákban is sokat lépett előre az Insignia, az Adamban bemutatott érintőképernyős Intellilinkkel a ma divatos módon az okostelefon teljes tudása a középkonzolra költöztethető, a legtöbb funkció hangutasítással is elérhető. Újdonság az érintésérzékeny, leginkább a laptopokéra emlékeztető felület, amin át a vezető újmozdulatokkal, figyelemelterelő gombnyomogatás nélkül irányíthatja a képernyő kurzorát. A biztonsági arzenál is felfrissült, okosodott az Opel régóta sikeres táblafelismerője, a távtartós tempomat pedig állóra is tud fékezni, és utána újra el is indítja az autót. Ugyanennek kamerája az utat pásztázva figyelmeztet a ráfutásos ütközés veszélyére, a hátsó lökhárító hat, egyébként a holttérfigyelőhöz tartozó radarja pedig szemmel tartja a keresztirányú forgalmat parkolóból kitolatáskor.

Insignia_6869_final

Az új Insignia már itthon is elérhető, a négyajtós belépő ára a bizonyos piacokon, így nálunk is még egy ideig kínálatban tartott korábbi 140 LE-s 1,8-as szívó benzinessel 6 800 000 forint. Az ugyanilyen erős 1,4-es turbós 6 980 000-ről indul.

SZG

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A Renault Trucks 2021 évi fejlesztései

Változik a dizájn, megújul a kormányoszlop, az ülések, és...

Haszonjárműként kapható újra a Suzuki Jimny

2020-ban a szigorodó európai károsanyag-kibocsátási szabályozás miatt a japán...

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás