Újautó
Tesztnapló: Opel Cascada
Fém helyett vászontető van az új Opel Cascada kabrión. Nagyobb és izgalmasabb is, mint elődje.
Az Opel Cascada a mostani Astra alapjain áll, ennek ellenére önálló személyiség, s nem összevethető a már egy ideje nem kapható, H-szériás, acéltetős Twin Toppal. Új, 170 lovas, magyar gyártású turbós benzinessel is kapni, s rengeteg praktikus kényelmi extrával felvértezhető.
Karosszéria, utastér
Kényelmesek az első (feláras) sportülések, amelyek fűthetők és szellőztethetők, ülőlapjuk hossza változtatható, deréktámaszuk elektromosan állítható. A hely az Astrához és az Insigiához hasonlóan kissé szűkös a lábaknak, ránő az emberre a középkonzol és az ajtópanel. A kétszemélyes hátsó sorba nem nehéz beszállni, a helykínálat itt átlagos, a fejtér és a térdhely egyaránt jó 180 cm-ig. A bőrkárpit szép, végigfut a műszerfal tetején is, sok a puha plasztik is. A műszercsoport jól tájékoztat, a középkonzol zsúfolt, apró gombjait meg kell tanulni. A kidolgozással nincs baj, kár, hogy a középkonzol menet közben, rosszabb útfelületen nyöszörög. Rakhelyből lehetne egy kicsit több, az ajtózsebek formája kissé szerencsétlen. A belülről szépen kárpitozott, jó hő- és hangszigetelő, elektromosan működtetett vászontető 17 mp alatt nyílik-záródik, akár menet közben, 50 km/órás tempóig, vagy kulcsról, az autó mellett állva is indítható a művelet. A csomagtérfedél jókora, alatta a nyílás apró. Ha a tető lent van, 280, ha fent, 350 litert lehet megtölteni lapos csomagokkal. Külön-külön dönthető a két hátsó ülés támlája (kar ehhez a csomagtérben), s az anyósülés támlája is előrebukhat, ez főleg síelőknek, szörfösöknek jó.
Motor, erőátvitel
Az új 1,6 l-es, szentgotthárdi négyhengeres, közvetlen befecskendezéses, dupla vezértengelyes turbómotor gyengébbik változata 170 lóerőt és 260 Nm nyomatékot kínál fel a vezetőnek, utóbbit 1650/perc fordulatról. Többre számítottunk: nagyon lassan éledezik, gázpedálnyomás után rengeteg idő telik el, mire jön az erő, ami -– talán a nagy tömegnek, azaz a 1,8 tonnának köszönhetően -– haloványnak tűnik, még a beállítható Sport módban is. Igazából 2000/perctől kezd lázba jönni, de a várt tűzijáték ezután is elmarad, csak egyenletes gyorsulás következik, igaz, az akár leszabályozásig tarthat. Hangja egyébként visszafogott, rezonanciája sincs, startstop rendszere ügyes. Hatfokozatú kéziváltója jó áttételezésű (100 km/óránál hatodikikban 2200/perc a fordulat), kár, hogy a kar pontatlanul, hangos klattyanásokkal, határozott kezet igényelve mozog a kulisszában. Főként városon kívül hajtva 8,5 l/100 km fogyasztás adódott.
Vezetés, menettulajdonságok
Elöl az Insignia OPC-ből származik a McPherson-futómű, hátra Watt-rudas csatolt lengőkarokat csavaroztak. A 254 ezer forintos FlexRide lengéscsillapítási rendszer háromféle karakterisztikát kínál, a komfortosban is elég kemény az autó, bár az „ugrálásban” ludasak a 19 (!) colos, 235/45-ös gumik is. A kátyúkat, de főleg a keresztbordákat nem szereti, a kasztni is beléjük remeg. Elektromos szervós, 2,5 fordulatos volánja jó visszajelzéseket ad, precíz, könnyű vele az irányítás. Kanyartulajdonságai példásak, egyenesfutása rendben van, ahogy a négytárcsás fék is megállja a helyét. Nehezíti a városi manőverezést a nagy fordulókör. Nyitott tetővel, két személlyel és szélterelővel 100-110 km/óránál sincs szélvihar, ha viszont négyen utaznak, inkább a városi tempó ajánlott, hogy az utasok fejét ne vigye le a huzat. Zárt tetővel hátrafelé átlósan nehéz kilátni, s az első tetőoszlop is vaskos. Tükrei jó képet adnak.
Felszereltség
A 8 090 000 forintos 1.6 T Cosmo-kivitel felszereltsége nem kiugróan gazdag, alapáron többek között ESP, négy légzsák, tempomat, visszagurulás-gátló, első sportülés, elektromos ablakok és tükrök, távirányítós központi zár, fedélzeti számítógép, kétzónás automata klíma, elektromos kézifék, tárolórekeszes középső kartámasz, kormányról vezérelhető hifi jár hozzá. Ha a tesztautó szintjét szeretnénk elérni, 11,5 milliós árcédulára számíthatunk.
Összegzés
Feltűnő jelenség, korrekt összeállításban, amellyel élvezetes a nyitott cirkálás. A motor és az ár lehetne meggyőzőbb.
KaMi
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...