Tesztek és bemutatók Újautó
Seat Leon 1.6 TDI CR Style teszt
A Seat Leon harmadik sorozata a spanyol márka hírnevét erősíti VW-s műszaki tartalmával.
Azonos padlólemezen áll az Audi A3 Sportback, a Skoda Octavia és a VW Golf is. A padlólemez-közösség olcsóbbítja a gyártást, és arra buzdítja a márkákat, hogy erős személyiséget adjanak mindegyik márkának. A Seat a sportosságát ápolja.
Karosszéria, utastér
A külső seatos, az utastér talán túlzottan is mentes a túlzásoktól. A hagyományos kiképzésű műszerfal és az ajtók sötét borítása a kézzel találkozó részeken puhán burkolt, máshol kemény, kopogós. A műszerfal széles kardánboxba fordul, ez a középtermetű vezető térdét nem zavarja. Elég széles és magas a tér. Az ülőlap hosszú, a támla oldaltartása kellemes. A középkonzol nagy részét a hangzórendszer irányítói foglalják el. A hátraszálláshoz magas küszöböt kell átlépni. Még inkább kitüremkedik a középső padlómerevítés. Csak emiatt kényelmetlen három felnőttnek hosszabb távon a sorban utazni. Az ülőlap rövid, az ereszkedő tető a magasaknak közeli. A támla osztottan dőlhet előre. A Seat Leon enyhén kupés lejtésű ötödik ajtaja elég magasra emelkedik fel. Az átlagos méretű csomagtartó pereme nagyon magas.
Motor, erőátvitel
Kívülről jobban hallható a közöscsöves turbódízel, az utastérben hidegen is majdnem csöndes, rezgések alig érezhetők. A városban harmadik fokozatban dinamikus, negyedikben 1500–1700 között járva késlekedik a gyorsítás. Magasabb fordulaton életre kap, 2000 fölött, 4000-ig egyenletesen és megbízhatóan húz, emelkedőn sem érdemes 3000 fölé pörgetni a motort. Az ötfokozatú váltó könnyen tologatható, országúton elkélne a hatodik is. A mért 5,7 l átlagfogyasztás csak a gyári adathoz képest magas.
Vezetés, menettulajdonságok
A Seat Leon futóműve komfortosan sportos. Nagyon jó az úttartás, az ívmenet semleges. Az erőteljes irányváltásokat is jól viseli, oldaldőlés alig érezhető, a fék finoman, pontosan adagolható. A sima burkolaton szinte hangtalan a gördülés, az úthiba-csillapítás kíméletes. A kormány 2,7 fordulatú, határozott és komfortos. Segít a vezetésben a hegyi visszagurulás-gátló, nem úgy a tükrök holtteres szabása, a hátsó oszlopok vaskossága. Jól jön a feláras első-hátsó parkolássegítő.
Felszereltség
Alapfelszerelésben is jár hét légzsák, ESP, dönthető hátsó támla, elektromos tükör- és ablakmozgatás elöl, fedélzeti számítógép, felkapcsolásjelző, központi zár távirányítással, szükségpótkerék. A felszerelési sor harmadik lépcsőjét jelentő Style-kivitel további fontos része a Bluetooth-kapcsolat, az elektronikus klímaberendezés, a fűtött külső tükrök, a ködfényszóró és kanyarfény, a könnyűfém keréktárcsa, a magasság-állítható első ülések, az érintőképernyős hangzórendszer, USB-, SD- kapcsolódással, 8 hangszóróval, a sebességtartó, a hátsó ablakemelő, a vezetőülés állítható deréktámasza, az emelkedőn elindulást segítő rendszer.
Összegzés
A Seat Leon gondosan kialakított családi jármű, sportos dizájnelemei egyediséget adnak. Így azoknak szólhat leginkább, akik értékelik a kor igényes tömegáruját, de egyéniséget is keresnek benne. Persze az illő motor, a józan fogyasztás és garancia is számít.
Földvári András
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...