Használtautó
Használtautó-teszt: Nissan Primera
Nissan Primera: egykor nem kapkodtak utána a piacon, de használtként érdemes számításba venni.
A Nissan Primera korai generációi családok ezreinek jelentették az ideális társat, ám a 2001 év végén érkezett legutolsó széria közel sem hozott akkora sikert a gyártónak. Magyarországon sem különösebben gyakori, presztízse is alulmúlja elődjeiét. Mégsem rossz választás, főleg egy keveset futott, kései, költséges javítással nem fenyegető benzines példány, mint tesztautónk.
Karosszéria
Kényelmes a vezetési helyzet, elöl és hátul külön szabályozható a vezetőülés lapjának magassága, s a kormányoszlop is négy irányban mozog. A vezető jól el tud helyezkedni, nem vesz el helyet a hasznos térből a középkonzol, ám az ajtó kartámaszának első része kissé széles. A műszerfal középen van, analóg kijelzős, jól olvasható. Alatta helyezkedik el a központi kijelző, ami a rádiót, a klímát és a fűtést, valamint a tolatókamera képét jeleníti meg. Kár, hogy a lent összezsúfolt gombtenger megbonyolítja a kezelést, s hogy tolatáskor a kamerakép túl közeli, s iránymutató csíkok sem segítik a vezető dolgát. A világos plüsskárpitok igényesek, nem kopottak, találunk puha műanyagokat is a kabinban. A bal első ajtó ablakemelő kapcsolópaneljének kerete ledobta magáról a színét, a kormány és a váltógomb bőre kifényesedett. A hátsó térkínálat átlagos testalkatúaknak jó, 190 cm felett szűk a fej- és lábtér is. Az ajtózsebek rendkívül szűkek, a kesztyűtartó sem óriási. A fényszórók bemattultak, a külső fényezés szép állapotú. A négyajtós variáns (volt ötajtós és kombi) csomagterének fedele kis nyílást hagy maga mögött, teleszkóppal emelkedik fel, nem lóg be pánt a hasznos térbe. Széles és hosszú a raktér, s osztott támladöntéssel bővíthető. Vannak rögzítőgyűrűk, a padló alatt teljes értékű pótkerék pihen. Menet közben nem nyikorognak a kárpitelemek.
Motor, erőátvitel
A Nissan Primera 1,8 l-es 116 lovas, 163 Nm-es négyhengerese csendesen dolgozik, alapjárata egyenletes, nem remegteti a volánt. Alulról is elfogadhatóan lendíti előre a közel 1,3 tonnás autót. 100 km/óránál már 3000 közelében jár a fordulatszámmérő mutatója. Az ötfokozatú kéziváltó áttételi lépcsői nem nagyok, maga a szerkezet nehézkesen kapcsolható, a kar bizonytalanul és nagy erőszükséglettel jár, kopottnak érződik, nem túl barátságos szerkezet. Vegyes üzemben 8-9 l/100 km körüli fogyasztással lehet számolni.
Vezetés, menettulajdonságok
Kényelemre hangolták az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul Scott-Russel-felfüggesztések (átmenet a csatolt és a független rendszerű között) rossz úton is szépen kivasalják az úthibák zömét, a Primera lengéskényelme és úttartása is példás, ráadásul a futómű szigetelése is jól sikerült. A négytárcsás fék átlagos, a pedálerő is. A Nissan Primera pedálrendje jó, a kuplung könnyű. 2,75 fordulatos, hidraulikus szervós volánja csak álló helyzetben kér a ma megszokottnál több erőt a tekeréshez. A 123 000 km a futóművön nem hallatszik, nem kopog, ropog semmi.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...