Hírek

2013. július 19. péntek, 08:44

11 millió motornál tarta a Skoda

Elkészült a Škoda történelmének 11 milliomodik motorja, egy EA211 típuscsaládból származó 1.4 TSI. Mladá Boleslavban 1899 óta készülnek motorok, kezdetben motorkerékpárok számára, 1905-től pedig már automobiloknak is.

Jelenleg az EA211 és EA111 típuscsalád 1.2, illetve 1.4 literes motorjai készülnek a Škoda központi üzemének szerelősorain. Minden nap nagyjából 3600 alkalmazott 4400 darab erőforrást készít. A cseh autógyár motorfejlesztés és gyártás területén szerzett tudása és tapasztalata folyamatosan bővül.

A jubileumi motor az EA211 típuscsaládból származó 1.4 TSI. A cseh gyárban 2012 vége óta gyártják a típuscsalád modern 1.2 és 1.4 TSI motorjait, amelyeket a Volkswagen csoport használ. A korszerű közvetlen befecskendezéses benzinmotorokat a Škoda, Audi, Seat és VW modellekbe építik.

11 milliomodik motor, Škoda Auto a.s. Mladá Boleslav

A cseh autógyártó 1899-ben – négy évvel a kerékpárgyár megalakulása után – kezdett motorokat gyártani. Václav Laurin és Václav Klement először segédmotort szerelt egy kerékpárra, ami a “Motocyclette” nevet kapta. Az egyhengeres motorral hajtott kétkerekű 1,25 és 1,75 lóerős változatokban készült. A jármű 50 kilométer/óránál is nagyobb sebességet ért el. Ezzel léptek a motorgyártás útjára Mladá Boleslavban, a cég székhelyén.

Ma már elmondható, hogy a motorizáció alapkövének lerakásával a világ egyik legelismertebb vállalatát hozták létre. A Laurin & Klement 1905-ben fejlesztette ki a vállalat első automobilját a “Voiturette A”- t, amit egy kéthengeres ,vízhűtéses 1100 köbcentiméteres, hétlóerős motor hajtott. Ezt az erőt változattól függően lánc vagy kardántengely juttatta a hátsó kerekekhez. A korai évek másik mérföldköve, a világ egyik elsőként elkészített V8-as motorja 1908-ban. Laurin és Klement 1924-ben már repülőgép motorokat is épített.

A motorfejlesztés azután is fontos szerepet játszott, hogy a cég egyesült a Škoda vállalattal. Az 1930-as években erőteljes versenyautóival került a reflektorfénybe a Škoda. A második világháború után a legfontosabb fejlesztés a farmotor megjelenése volt 1964-ben. Az orrmotorhoz az 1987-es esztendőben tértek vissza. A Škoda 1991-ben csatlakozott a Volkswagen csoporthoz, ekkor indult meg a korszerű motorok fejlesztése.

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 5. rész

Letölthető és hallgatható podcast mellékletünk aktuális, júniusi adása.

Hangos Az Autó! – 4. rész

A 4. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Michelisz Norbi idén két sorozatban is versenyez

A WTCR világkupa 2019. évi bajnoka 2022-ben az elektromos...

Hangos Az Autó! – 3. rész

A 3. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Luxus a luxusban – Pappas Showroom a Matild Palace-ban

Magyarországon először nyílik Mercedes-Benz luxury showroom, a Pappas Auto...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás