Hírek

2013. július 4. csütörtök, 17:07

Country Tourer: mezőjáró Insignia

Szeptemberben, a Frankfurti Autószalon közönsége előtt mutatkozik be az Opel Insignia Country Tourer. Elöl és hátul alsó védőlemez, markáns első-, oldalsó és kerékív-burkolatok, valamint 20 milliméterrel megnövelt szabad magasság jellemzik a szabadidős kombit.

Country TourerA Country Tourer útfogásáról a nagyobb gumik mellett az elektronikus vezérlésű, Haldex-kuplungos összkerékhajtás és differenciálzár gondoskodik. A rendszer az elindulás pillanatától alkalmazkodik a pillanatnyi viszonyokhoz, nulla és száz százalék között variálva a nyomatékelosztást az első és a hátsó tengely, illetve a a két hátsó kerék között. Mivel a 4×4-es rendszer folytonosan kap információkat az elfordító nyomatékról, a gyorsulásról, az elkormányzási szögről, a kerékfordulatszámról, a gázpedál állásáról, a motor fordulatszámáról és nyomatékáról, a futómű vezérlésével hálózatba kapcsolt tengelykapcsoló villámgyorsan irányítja a hajtóerőt a megfelelő helyre.

Country Tourer

A maximális menetstabilitás és a fokozott dinamika a szintén elektronikus vezérlésű hátsó differenciálzárnak (eLSD = electronically controlled Limited Slip Differential) köszönhető. Úgy szabályozza a jobb- és baloldali hátsó kerék nyomatékelosztását, hogy mindig optimális legyen a rendelkezésre álló talajtapadás kihasználása. Síkos úton maximális vonóerő-átadást biztosít, így mindenkor a lehető legnagyobb fokú az autó kontrollja és az aktív biztonság.

Country Tourer

Mindehhez illenek az Opel erőteljes turbómotorjai. A csúcs benzines 2.0 SIDI Turbo (SIDI = Spark Ignition Direct Injection – szikragyújtásos közvetlen befecskendezésű) 184 kW/250 LE teljesítményt bocsát rendelkezésre, legnagyobb nyomatéka 400 newtonméter. Hatfokozatú manuális vagy automatikus váltóművel kombinálható.

Ugyanezzel a kétféle erőátvitellel kapható a kétliteres turbódízel is (120 kW/163 LE). 350 newtonméteres nyomatékát rövid ideig 380-ra növelheti a túltöltés. További húszat tesz rá erre a nagy teljesítményű 2.0 BiTurbo CDTI, amely soros, kétfokozatú turbófeltöltéssel produkál 143 kW/195 lóerőt, illetve 400 newtonmétert. A BiTurbo kizárólag hatfokozatú automatával készül.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A Renault Trucks 2021 évi fejlesztései

Változik a dizájn, megújul a kormányoszlop, az ülések, és...

Haszonjárműként kapható újra a Suzuki Jimny

2020-ban a szigorodó európai károsanyag-kibocsátási szabályozás miatt a japán...

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás