Hírek

2013. május 7. kedd, 08:07

Túra-versenyautó Seat Leonból

A Wörthi-tó déli partján, Reifnitzben, a szokásos éves GTI-találkozón mutatta be a Seat a Leon Cup Racer versenyautó-tanulmányt.

Az ötajtós Leon műszaki alapjaira épülő, narancsszínű motívumokkal díszített, matt metálszürke Cup Racer 18 hüvelyk peremátmérőjű versenykerekeken és a sorozatgyártású modellénél 40 centiméterrel szélesebb nyomtávon gurul.

leon-cup-racer07

Új kialakítású frontrésze az optimális aerodinamikai tulajdonságok és a motor, illetve a fékek lehető legintenzívebb hűtését szolgáló légáramlások jegyében nyerte el formáját. A hatalmas kerékjáratok az áramlások leválási peremén kialakított nyílásaikkal szintén a négydugattyús nyergekkel működő fékek optimális hűtését szolgálják. Az erőteljesen szélesedő küszöbborítások az első légterelővel, az auto simára burkolt aljával, a hátsó diffúzor-elemmel és a tartóra rögzített, kétlépcsős tetőlégterelővel közösen a lehető legintenzívebb leszorító erőről gondoskodnak a tempós kanyarvételek szolgálatában.

leon-cup-racer10

A Leon Cup Racer belterét tekintve is abszolút felkészült a versenypályára. Következetes tömegcsökkentés és minimalizmus jellemző, nagyszilárdságú bukókeret védelme mellett. A HANS fejvédő-rendszerrel kiegészített kagylóülés szintén az optimális biztonságot szolgálja, speciális bőr borítása az izzadásgátlás miatt bizonyul előnyösnek. A konstruktőrök megtartották a szériamodell műszerfalának alapvető formáit, miközben a vezető-információs rendszer és a kezelőelemek – mindenkor maximális ellenőrzést biztosítva az autó felett – elsősorban a multifunkciós kormánykeréken illetve a nagyfelbontású TFT-képernyőn összpontosulnak.

A Leon Cup Racer kiemelkedő menetteljesítményeiről kétliteres, négyhengeres, turbófeltöltésű motorja gondoskodik, amely 330 lóerőt (243 kW) és 350 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál. Mindez a kormánykerékről vezérelhető hatfokozatú kettős tengelykapcsolós sebességváltón (DSG) és elektronikus szabályzású differenciálzáron keresztül jut az első kerekekre. A Cup Racer hosszú távú versenyekre kifejlesztett különleges változata a középkonzol karjával kezelhető szekvenciális verseny-váltóművel és mechanikus differenciálzárral is felszerelhető.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás