Bemutatók

2013. március 23. szombat, 12:24

Jaguar XF Sportbrake bemutató: Macskakorom

Egyelőre csak dízelmotorokkal jön a Jaguar felső-közép kombija.

2009-ben a Jaguar fennmaradása múlt a már nagyon öreg S-Type-ot leváltó XF sikerén, és a piac jól is fogadta az újdonságot. A most bemutatott Sportbrake kivitel alapja a 2012-es modellévre felfrissített XF limuzin, de a gyár szerint a B-oszlopoktól hátrafelé teljesen új a karosszéria, és a kombi átlagosan csak 70 kilóval nehezebb a négyajtósnál. A szélesség (1870 mm), a tengelytáv (2909 mm) nem változott, és a hossz 5 mm-es gyarapodása (4966 mm) is lényegtelen. A két centivel megnövelt magasságnak (1480 mm) a hátsó utasok örülhetnek: a mélyebbre szerelt ülésekkel a fejtér így 48 mm-rel tágasabb lett.

Az alaphelyzetben 550 l-es csomagtartó aszimmetrikus osztású, gombnyomásos ülésdöntéssel 1675 l-ig bővíthető, többféleképpen rekeszelhető, lehajtott üléssel akár 1970 mm hosszú tárgyak is szállíthatók benne. A raktér így ugyan nem akkora, mint a kategóriatárs Mercedes-Benz E kombijában (695–1950 l), de lényegében azonos az Audi A6 Avantéval (565–1680 l) és az 5-ös BMW Touringéval (560–1670 l).

A kizárólag Ford-PSA eredetű turbós, közös csöves, startstopos dízeleket felvonultató rövid motorsor alapja a négyhengeres 2,2 l-es (163 és 200 LE), a 3,0 l-es, V6-os pedig a csúcs (240 és 275 LE), más gép, egyelőre nincs. A legerősebb változat, a Diesel S, 600 Nm forgatónyomatékkal. A sebességváltó minden motorhoz nyolcfokozatú, kormányról is kapcsolgatható bolygóműves automata, a hátsó futómű (az XF limuzinétól eltérően) minden kombiban légrugós, és automata szintszabályzós. A német ellenfelekkel szemben jelenleg komoly hátránynak tűnik az összkerékhajtás hiánya, a Sportbrake a négyajtóshoz hasonlóan csak hátsókerék-hajtással fut.

Már az alapváltozat felszereltsége is gazdag (ESP, hat légzsák, gyalogosvédő felpattanó motorháztető, kanyarkövető xenon fényszórók automata távfénnyel, esőérzékelő, elektromos csomagtérajtó mozgatás, kulcsnélküli indítás, elektromos ülés- és kormányállítás, tízhangszórós hifi). A feláras tételek listáján a manapság szokásos vevőcsalogatók sorakoznak, köztük 19 és 20 colos felnik, 16 hangszórós, 825 W-os Meridian hifi, Jaguar Adaptive Dynamics aktív, változó csillapítású felfüggesztés, és vészfékezésre, csúcsforgalmi araszolásra is képes tempomat. A sportosabb vonalak rajongói Aerodynamic, a krómtól irtózók pedig Black csomagot rendelhetnek, akár együtt is.

A Jaguar XF Sportbreak magyarországi indulóára 14,2 millió Ft (2.2D, 163 LE), a legerősebb, leggazdagabban felszerelt 3.0D S Portfolio pedig 19,8 millió forinttól vihető haza.

Krepsz Zoltán

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás