Hírek

2013. február 21. csütörtök, 08:44

Sportos kupé a Seat Leonból

Háromajtós változatot dobott piacra a Seat a megújult Leonból. Kell a márkának az izgalmas kocsi, a Leon SC elég sportos, hogy hatásos legyen.

A Leon ötajtós változatával összevetve a Leon SC tengelytávja 35 milliméterrel rövidebb. Ezzel egyidejűleg oldalablakai egyéni, alsó szegélyükön hátul emelkedő vonalú rajzolata vizuálisan megnyújtja a 4,23 méter teljes hosszúságú karosszériát. Az extrafelszerelésként rendelhető teljes LED-technikájú fényszórók erőteljes fényükkel segítik az éjszakai vezetésben a sofőrt.

Mindegyik erőforrás közvetlen befecskendezéssel és turbófeltöltéssel működik, a TSI- és TDI-aggregátok hengerűrtartalma 1,2-2 liter, míg teljesítményük a 63 kW (86 LE) és 135 kW (184 LE) közötti tartományban van. A 77 kilowattos (105 LE) 1.6 TDI az automatikus motorleállítás és -indítás rendszerével a sajtóanyag szerint 3,8 liter gázolajjal is beéri 100 kilométerenként, amihez kilométerenként 99 gramm szén-dioxid-kibocsátás párosul. A 2.0 TDI 110 kW (150 LE) teljesítménnyel és 320 newtonméter forgatónyomatékkal gondoskodik a Leon SC dinamikus mozgatásáról, miközben átlagosan 4,1 üzemanyagot igényel 100 kilométerenként. A dízelek kínálatát a kilencven lovas 1.6 TDI (66 kW), valamint az új 2.0 TDI teszi teljessé, utóbbi 135 kW (184 LE) teljesítménnyel, illetve 380 newtonméter maximális forgatónyomatékkal.

A TSI-motorok kínálata az 1.2 TSI konstrukcióval indul, amely két változatban, 63 kW (86 LE) és 77 kW (105 LE) teljesítménnyel szerepel a programban, amelyet a 90 kilowattos (122 LE) és a 103 kilowattos (140 LE) 1.4 TSI bővít tovább 250 newtonméter maximális forgatónyomatékkal. Utóbbi erőforrással a Leon SC üzemanyag-fogyasztása 100 kilométerenként átlagosan 5,2 liter, szén-dioxid-kibocsátása pedig kilométerenként 119 gramm. A benzines paletta csúcsán a 180 lóerős, 250 newtonméter maximális nyomatékú 1.8 TSI áll, amelynek érkezése még 2013 folyamán várható.

Motorváltozattól függően öt-, illetve hatfokozatú manuális, vagy a kompakt és könnyű, kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) gondoskodik a teljesítmény továbbításáról. Elöl segédvázra szerelt McPherson rugóstagokat, míg hátul a 110 kW (150 LE) teljesítményszintig kapcsolt torziós-tengelyes, a csúcsváltozatokban pedig az oldal- és hosszirányú erőket külön-külön felvevő többkaros (multi-link) felfüggesztést alkalmaztak a tervezők. A Seat Leon SC FR változatban a Seat drive profile szabályzórendszere kínál lehetőséget számos beállítás egyéni igények szerinti változtatására. Segítségével a szervokormány karakterisztikája, a gázadások érzékenysége és egy speciális hang-aktuátor révén a motor hangja is tetszés szerint, három üzemmód – eco, comfort és sport – szerint választható, amelyeket az egyéni individual mód egészít ki. A sport üzemmódot választva az ajtókárpitokba rejtett diszkrét belső világítás tónusa a még dinamikusabb stílus részeként vörösre vált.

A Seat tervezői a legmodernebb vezetői segédrendszerek sokaságával látták el a Leon SC-t. A belső visszapillantó tükör mellé épített kamera segítségével működik az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását segítő lane assist rendszere, amely az elektromechanikus szervokormány beavatkozásaival segít megelőzni a sávhatároló vonalak átlépését. Ugyancsak e kamera adatait használja a távfény-asszisztens, amely önműködően vált a távolsági és a tompított fény között. A biztonságot szintén nagyban növelő segédrendszer a fáradtságérzékelő, amely a vezető összpontosító képességének csökkenését észlelve pihenőt ajánl. A Leon SC alapfelszereltségét bővítő további jelentős biztonsági felszerelés a másodlagos ütközésvédelem, amely már a baleset bekövetkeztét követően segít elkerülni a további ütközéseket.

Akárcsak az ötajtós Leon, a Leon SC Reference és Style felszereltséggel jelenik meg a kínálatban, amelyekhez az FR változat társul majd. Csomagtartója 380 literes térfogatú, pont mint az ötajtós változaté.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás