Hírek

2013. február 21. csütörtök, 08:44

Sportos kupé a Seat Leonból

Háromajtós változatot dobott piacra a Seat a megújult Leonból. Kell a márkának az izgalmas kocsi, a Leon SC elég sportos, hogy hatásos legyen.

A Leon ötajtós változatával összevetve a Leon SC tengelytávja 35 milliméterrel rövidebb. Ezzel egyidejűleg oldalablakai egyéni, alsó szegélyükön hátul emelkedő vonalú rajzolata vizuálisan megnyújtja a 4,23 méter teljes hosszúságú karosszériát. Az extrafelszerelésként rendelhető teljes LED-technikájú fényszórók erőteljes fényükkel segítik az éjszakai vezetésben a sofőrt.

Mindegyik erőforrás közvetlen befecskendezéssel és turbófeltöltéssel működik, a TSI- és TDI-aggregátok hengerűrtartalma 1,2-2 liter, míg teljesítményük a 63 kW (86 LE) és 135 kW (184 LE) közötti tartományban van. A 77 kilowattos (105 LE) 1.6 TDI az automatikus motorleállítás és -indítás rendszerével a sajtóanyag szerint 3,8 liter gázolajjal is beéri 100 kilométerenként, amihez kilométerenként 99 gramm szén-dioxid-kibocsátás párosul. A 2.0 TDI 110 kW (150 LE) teljesítménnyel és 320 newtonméter forgatónyomatékkal gondoskodik a Leon SC dinamikus mozgatásáról, miközben átlagosan 4,1 üzemanyagot igényel 100 kilométerenként. A dízelek kínálatát a kilencven lovas 1.6 TDI (66 kW), valamint az új 2.0 TDI teszi teljessé, utóbbi 135 kW (184 LE) teljesítménnyel, illetve 380 newtonméter maximális forgatónyomatékkal.

A TSI-motorok kínálata az 1.2 TSI konstrukcióval indul, amely két változatban, 63 kW (86 LE) és 77 kW (105 LE) teljesítménnyel szerepel a programban, amelyet a 90 kilowattos (122 LE) és a 103 kilowattos (140 LE) 1.4 TSI bővít tovább 250 newtonméter maximális forgatónyomatékkal. Utóbbi erőforrással a Leon SC üzemanyag-fogyasztása 100 kilométerenként átlagosan 5,2 liter, szén-dioxid-kibocsátása pedig kilométerenként 119 gramm. A benzines paletta csúcsán a 180 lóerős, 250 newtonméter maximális nyomatékú 1.8 TSI áll, amelynek érkezése még 2013 folyamán várható.

Motorváltozattól függően öt-, illetve hatfokozatú manuális, vagy a kompakt és könnyű, kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) gondoskodik a teljesítmény továbbításáról. Elöl segédvázra szerelt McPherson rugóstagokat, míg hátul a 110 kW (150 LE) teljesítményszintig kapcsolt torziós-tengelyes, a csúcsváltozatokban pedig az oldal- és hosszirányú erőket külön-külön felvevő többkaros (multi-link) felfüggesztést alkalmaztak a tervezők. A Seat Leon SC FR változatban a Seat drive profile szabályzórendszere kínál lehetőséget számos beállítás egyéni igények szerinti változtatására. Segítségével a szervokormány karakterisztikája, a gázadások érzékenysége és egy speciális hang-aktuátor révén a motor hangja is tetszés szerint, három üzemmód – eco, comfort és sport – szerint választható, amelyeket az egyéni individual mód egészít ki. A sport üzemmódot választva az ajtókárpitokba rejtett diszkrét belső világítás tónusa a még dinamikusabb stílus részeként vörösre vált.

A Seat tervezői a legmodernebb vezetői segédrendszerek sokaságával látták el a Leon SC-t. A belső visszapillantó tükör mellé épített kamera segítségével működik az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását segítő lane assist rendszere, amely az elektromechanikus szervokormány beavatkozásaival segít megelőzni a sávhatároló vonalak átlépését. Ugyancsak e kamera adatait használja a távfény-asszisztens, amely önműködően vált a távolsági és a tompított fény között. A biztonságot szintén nagyban növelő segédrendszer a fáradtságérzékelő, amely a vezető összpontosító képességének csökkenését észlelve pihenőt ajánl. A Leon SC alapfelszereltségét bővítő további jelentős biztonsági felszerelés a másodlagos ütközésvédelem, amely már a baleset bekövetkeztét követően segít elkerülni a további ütközéseket.

Akárcsak az ötajtós Leon, a Leon SC Reference és Style felszereltséggel jelenik meg a kínálatban, amelyekhez az FR változat társul majd. Csomagtartója 380 literes térfogatú, pont mint az ötajtós változaté.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A Vinfast és az Autobest együttműködése

A 2017-ben alapított, 2018-ban pedig az Autobest által is...

Új IVECO T-WAY, az off-road haszonjármű

Az Iveco kiegészíti Iveco Way nehézgépjármű sorozatát új off-road...

Itthon az új Lexus NX: itt a plug-in hibrid hajtás!

A márka legfontosabb modelljéből - 2014 óta - több...

Szeptembertől érkezik a Kia EV6 Magyarországra

Megtapogathattuk, beleülhettünk a Kia első tisztán elektromos hajtásra tervezett...

A Renault Trucks 2021 évi fejlesztései

Változik a dizájn, megújul a kormányoszlop, az ülések, és...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás