Hírek

2013. február 13. szerda, 08:06

Középmotoros sportkocsival támad az Alfa Romeo

Az Alfa Romeo 4C szériaváltozata a 82. Genfi Autószalonon mutatkozik be. A két kagylóüléssel szerelt, középmotoros, hátsókerék-hajtású kupé az Alfa Romeo génjeiből építkező sportkocsik lényegét testesíti meg.

Az Alfa Romeo mérnökei által tervezett, és a Maserati modenai üzemében gyártott, új kompakt szupersportkocsi már 2013-ban piacra kerül. Az olasz márka ezzel a modellel tér vissza az Egyesült Államokba.

Alfa Romeo 4C

A 4C betűszó a márka múltjába kalauzol vissza, egyben átvezeti a jövőbe az Alfa Romeo fő értékeit: a technológiát és az érzelmeket. A 4C emlékezés az Alfa Romeo sporthagyományaira: a 8C és a 6C betűszavak az 1930-as és 40-es években olyan közúti és versenyautókat jelöltek, amelyeket a nagyteljesítményű nyolchengeres, illetve az innovatív hathengeres motorral szereltek fel.

Az Alfa Romeo 4C a szupersportkocsik (köztük az Alfa Romeo 8C Competizione) világából kölcsönzött technológiákat és anyagokat (szénszálas kompozitok, alumínium, hátsókerék-hajtás) használt fel. A menetdinamikáról teljesen alumínium szerkezetű, közvetlen befecskendezéses 1750 Turbo benzinmotor, Alfa TCT dupla száraz kuplungos sebességváltó és az Alfa DNA programválasztó kapcsoló, a most először alkalmazott „Race” versenyüzemmóddal gondoskodik.

Alfa Romeo 4C

A dupla kagylóüléssel felszerelt autó hosszúsága nem éri el a 4 méter, ugyanakkor a sportkocsi 200 centi széles, 118 centiméter magas, tengelytávja kevesebb, mint 2,4 méter.

A Giulietta Quadrifoglio Verde kivitelében már alkalmazott motor továbbfejlesztett változataként az új négyhengeres 1750 Turbo benzinmotor alumínium blokkra épül, egyedi fel- és leömlő rendszerét úgy hangolták be, hogy az még tovább erősítse az autó sportos karakterét. Ezen felül az erőforrás élvonalbeli technológiai megoldásokat vonultat fel, a közvetlen üzemanyag-befecskendezéstől a szívó- és kipufogóoldali változó szelepvezérlésen át a forradalmi öblítés-szabályozó technológiáig, amely kiküszöböl minden turbólyukat.

Alfa Romeo 4C

A 1750 Turbo benzinmotorhoz csatlakozó Alfa TCT dupla szárazkuplungos automatikus sebességváltó kis tömegű és rövid reakcióidejű. A vezető szekvenciális üzemmódban, a kormánykerék mögött elhelyezett váltófülekkel is működtetheti a sebességváltót.

Az Alfa Romeo 4C fedélzetén mutatkozik be az új Alfa DNA programkapcsoló, amely a három megszokott álláson (dinamikus, normál és négyévszakos) túl egy negyedik, versenyüzemmódot (Race) is kínál, amely – zárt pályán – még intenzívebb vezetési élményt tesz lehetővé.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

BMW M5 CS

Az M5 CS a valaha gyártott leggyorsabb gyári BMW,...

Itt a Lada Largus

Kereslet minden bizonnyal lenne rá, de nem éri meg,...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás