Használtautó

2013. február 12. kedd, 11:55

Használtautó-teszt: Ford Galaxy 1.9 TDI Trend (2003)

Hosszasan piacon tartották a Ford és a Volkswagen közös egyterűjét: 1995-től 2006-ig készült a Galaxy, a bemutatott példány a ráncfelvarrás utáni variáns. Leamortizálhatatlan 1.9 TDI-motorral, hét különálló üléssel, jó minőséggel csábít, ráadásul nem is extrémdrága. Majd 250 ezer kilométerrel sem tűnik rossz vételnek.

Nagycsaládnak is remek a tízévesen is újszerű német egyterű.

Karosszéria
Jó állapotú a fényezés, csak apró karcok vannak, rozsdának nyoma sincs. Előre, a második és harmadik sorba is könnyű beszállni, óriásiak az ajtók, kényelmesen magas az üléspozíció, tökéletes a körpanoráma. Az üléseken nem látszik a használat, épek a szövetkárpitok. Valamennyi szék külön tologatható, támlájuk is dönthető, a hátsó, kissé keskeny öt fotel egyenként kivehető (nem túl nehezek), az elsők oldaltartása sem kimagasló. A helykínálat minden sorban tágas, leghátul sem kell kuporogni, ráadásul teljes utaslétszámmal is marad 330 l raktér, két személlyel pedig 2,6 m3 a kapacitás.  Az utastér újszerű, nem hiányoznak a puha műanyagok a műszerfalról. Menet közben semmi sem zörög, az ajtók finoman záródnak. Jól beállítható a vezetési pozíció, az újrabőrözött volán négy irányban állítható, a pedálrend nem hibátlan.

Motor, erőátvitel
Az 1,9 l-es, 115 lovas, 310 Nm-es adagolófúvókás, négyhengeres TDI alapjáraton sem remegteti a kormányt, hangja kerregős, de nem zavaróan hangos, 3000/perc felett sem ordít. 1250/perc fordulattól elviseli a terhelést, 1500 felett szépen megindul, lelkesen gyorsít, a turbó nem késlekedik sokat. Hatfokozatú, a jó áttételezésű (110 km/óránál 2000/perc a fordulat) kéziváltó karja precíz kulisszában, kis erőszükséglettel mozog. Vegyes üzemben 6–7 l/100 km között fogyaszt.

Vezetés, menettulajdonságok
Három és negyed fordulatos, hidraulikus rásegítésű volánja középállásban érzéketlen, nem sok visszajelzést ad, a rásegítés mértéke ideális. Elöl McPherson-, hátul több lengőkaros futóműve jól tolerálja az úthibákat, csak a nagyobbakkal küzd, csendben dolgozik, igaz, elölről és hátulról is hallatszik menet közben némi kopásra utaló kopogás. Egyenesfutása jó, kanyarban nagyot dől a karosszéria, kicsit lágy a csillapítás. A szélzaj 100 km/óra felett kezd fokozódni. Városi manőverezéshez praktikus a magas vezetési pozíció és a rengeteg üvegfelület. Négytárcsás fékrendszere közepes képességű, a pedált taposni kell.

Műszaki adatok
Hengerűrtartalom [cm3]: 1896
Teljesítmény [LE/kW (1/min)]: 115/81 (4000)
Nyomaték [Nm (1/min)]: 310 (1900)
Mért átlagfogyasztás [l/100 km]: 6-7
Gyorsulás 0–100 km/h [s]: 13,7
Végsebesség [km/h]: 181
Hosszúság x szélesség x magasság [mm]: 4641x1810x1732
Tengelytáv [mm]: 2835
Csomagtartó [l]: 330–2600
Gumiméret: 205/65 R15

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás