Haszonjármű
Renault Kerax mostoha terepre
Huszonnégy hüvelykes kerekein cipeli terhét a legkeményebb Renault, a Kerax Xtreme.
A Renault tavaly mutatta be a világnak a Kerax 8×4-es hajtásképletű Xtrem elnevezésű változatát, amelyet mostoha körülmények közé és nagy terhek elszállítására terveztek. A bemutatón még hagyományos, 22,5 hüvelykes kerekeken futott a jármű, ám a piaci bevezetéskor már 24 hüvelykes kerekek vannak a kocsin. A jármű Európában elsőként közúti használatra is kapott engedélyt.
Az ötven tonna teherbírású Kerax gumijai a kerekek nagyobb átmérőnek köszönhetően rugalmasabban kezeli az út egyenetlenségeit, a kerék jobban ellenáll a nehéz körülmények között fellépő feszültségeknek. A Renault ezt a méretet más kontinenseken már használja. Nyugat-Afrika olajvezetékeinek építésekor, és a chilei Andokban 4500 méteres magasságban is bizonyítottak az extrém Keraxok. Két tengelytávval kapható a jármű Európában, a kisebb 4,35 méteres, a hosszabb változaté 4,5 méteres. Gumijait a Michelin szállítja.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...