Hírek
Egy autó, amelyet levegő hajt
Nem teljesen új a sűrített levegős hajtás elve, de az igen, hogy a PSA Peugeot Citroën szériagyártású autóba építené be a technológiát. Az Air Hybrid rendszer a franciák innovációs napján mutatkozott be.
Új fejlesztéseit mutatta be innovációs napján a PSA Peugeot Citroën, bár a bemutatót szinte teljes egészében fejlesztés alatt álló alternatív hajtásláncának szentelte. A hagyományos hibridek leváltására alkalmas Air Hybrid rendszert főleg kisautókba építené be a cég, azzal a céllal, hogy közel kerüljön a 2 l/100 km-es átlagfogyasztás eléréséhez.
Az Air Hybridben a villanymotort sűrített levegővel működő hidromotor helyettesíti, amely főleg városi körülmények önállóan is képes hajtani az autót. Amennyiben erre nincs lehetőség, tisztán benzines és vegyes üzem is elképzelhető. A hidromotorhoz kapcsolódó tartályokat az autó alján helyezték el.
A PSA számításai szerint ha egy ilyen rendszert építettek volna a Peugeot 208-asba vagy a Citroën C3-asba, a kisautók átlagfogyasztása 2,9 l/100 km lehetne, 69 grammos kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátás mellett. Ennél is fontosabb, hogy az autó 60-80 százalékban emissziómentesen közlekedhetne városi környezetben. A benzines-sűrített levegős rendszer 2016-ban jelenhet meg sorozatgyártású modellekben.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A Toyota új bZ – beyond Zero – almárkájának...

Három modell forgalmazásával kezdi meg hazai tevékenységét a kínai...