Hírek Motor

2012. november 21. szerda, 09:39

Kötelező lehet az ABS a motorokon

Kötelezővé tehetik az Európai Unióban, hogy 2016-tól csak olyan motorkerékpárok és quadok kerüljenek piacra, amelyeket blokkolásgátló rendszerrel (ABS) látnak el – szavazta meg nagy többséggel az erről szóló javaslatot az Európai Parlament.

Az előírás a 125 köbcentiméternél nagyobb hengerűrtartalmú motorkerékpárokra és a quadokra is vonatkozna. A 125 köbcentiméternél kisebb motorral rendelkező motorkerékpároknál, így a robogók esetében is kombinált fékrendszer felszerelését teszi kötelezővé az új szabályozás, azzal a kitétellel, hogy 2019-ben újra megvizsgálják annak lehetőségét – a költséghatékonyság szempontjait is szem előtt tartva -, hogy előírják-e kötelező jelleggel az ABS-t a kisebb motorkerékpárok esetében is.


Az Európai Parlament strasbourgi plenáris ülésén elsöprő többséggel, 643 igen, 16 nem szavazattal és 18 tartózkodás mellett fogadta el a javaslatot, amelyet még a tagállamok szakminisztereiből álló tanácsnak is jóvá kell hagynia. A jogszabály elfogadását azért tartották sürgetőnek a képviselők, mert az uniós adatok szerint bár csak minden ötvenedik jármű motorkerékpár az Európai Unióban, mégis minden hatodik közúti balesetben meghalt európai motorkerékpár-balesetben veszíti életét.

A motorkerékpárok “zöldebbé” tétele érdekében a képviselők azt is támogatták, hogy 2016-tól minden motorkerékpárnak meg kell felelnie az Euro 4 kibocsátási követelményeknek. 2017-től ez a robogókra is vonatkozna, 2020-tól pedig minden forgalomba hozott új motorkerékpárnak a még szigorúbb Euro 5 normának kell majd megfelelnie, a képviselők szerint ugyanis a motorkerékpárok méretükhöz képest arányosan jóval több káros anyagot bocsátanak ki.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás